Automasjoner sluttet å virke

Etter oppdatering av vinculum og app har automasjonene mine sluttet å virke.
Jeg mener det ble nevnt ved vinculum oppdatering tidligere, men fant det ikke i farten.
Jeg tenkte å bare slette automasjonene og lage de på nytt, men kanskje noen hadde en bedre løsning?

Jeg la også nå merke til at automasjonen for bevegelse på MS6 som slår på lys 15 min ikke virket. Denne er ikke mulig å slette, så keg er usikker på hva jeg skal gjøre med denne.
Noen tips hvordan jeg fikser automasjonene?

Hei! Det var rart! Hvilke automasjoner gjelder dette?

De er ikke så avanserte, men jeg har to lys som slår seg på kl 18 og av kl 23, senking av temperatur om natten på varmekabler og en MS6 som slår på lys i to rom ved bevegelse.
Ingen av disse har virket siste dagene.
I denne tiden har jeg oppdatert vinculum og app, så mistenker det er en av de som er årsaker?

ser ut som tpflow krasjet, men restartet seg selv etterpå. kan du sjekke i kveld om du opplever det samme ?

Sjekke i kveld om automasjonene virker igjen? De har ikke virket på et par dager. Når var det den resatte seg igjen?

Jeg hadde lignende problem denne uken, MEN etter update av app og hub, tok jeg restarte av hub (i appen). Siden har alt fungert knirkefritt. Også danalock

Espen sa de hadde sett på problemet hos meg og hadde aldri sett det problemet før :neutral_face: Så heldige meg antar jeg?
Så spent på å se hva det leder til. Forhåpentligvis en oppdatering for alle sånn at det kan unngås igjen :stuck_out_tongue:

1 Like

Fint å høyre at eg ikkje er den einaste som får problem som ingen andre har hatt før… :wink: :joy:

Jeg føler jeg har hatt det sånn helt siden jeg begynte :sweat_smile: Men veldig bra at FH tar tak i det så raskt og seriøst som de gjør! Hadde det ikke vært for denne servicen hadde jeg nok gitt opp for lenge siden :stuck_out_tongue:

2 Likes

Jeg opplever fremdeles at automasjoner ikke fungerer. Virker spesielt som det skjer hvis man har redigert automasjonen. Var det et kjent problem som fremdeles er under utvikling / fiks?

Automasjoner som autogenereres i FH, men der en justerer tid osv? Eller egenlagde? Jeg har nå ikke problem med noen av disse, men lar autostyring ta trigging av lys med justert tidsintervall, og custom for lys som skal trigges, uten å gå av igjen, for så å bli slått av med en ny automasjon på gitt tidspunkt på døgnet :blush: (lys utenfor soverom til ungene, som blir mørkredd om de våkner på natten)

Det eneste jeg vet er at jeg hadde to problemer der dette var ett av de, og sånn jeg kan forstå det er folkene hos FH fremdeles i aksjon på dette for jeg har ikke hørt noe fra de ennå :sweat_smile:
Det var visst et problem med min hub de ikke hadde vært borti hos FH ennå. Heldige meg…

Ok. For min del gjelder det egne automasjoner. Og ikke alle. Kan virke som hovedproblemet er de jeg har redigert etter å ha opprettet de. Sletter jeg og legger inn helt på nytt har det fikset noe av problemet. Men ønsker jo å kunne redigere en automasjon, så litt upraktisk… Men høres da ut som dette er noe de jobber med.

Endret navn på enhetene etter automasjon er laget, gjør også at det ikke virker -dette fordi det ikke endres navn på enheten i automasjonen :upside_down_face:

Gjelder dette også hvis man endrer på tidsinstillinger (ikke bare egne oppsatte sensor-automasjoner)? Hvis man har en automasjon som slår inn kl 04:00 hver natt som setter alle termostater til komforttemperatur. Hvis man endrer litt på den etterpå, så fungerer heller ikke den ikke lenger? Pr i dag har ikke jeg selv endret på noen av disse automasjonen, og tenker at jeg ikke skal gjøre det heller, før FH har fikset dette. Litt kjipt å stå opp til kaldt hus fordi man ha endret én termostat i automasjonen. Håper FH vet årsaken og jobber med feilretting :slight_smile:

1 Like

Har akkurat nå ikke satt opp nattsenk da det virker som det er noen småfix som må til for automasjoner stabilt. Frøkna kan bli irritert mtp lys, men det blir faktisk månelyst (løser sånn sett mørke rom :see_no_evil: ) hvis vi står opp til iskaldt hus :rofl:

2 Likes

Vil det si at hvis en foretar seg navn endringer etter at automasjoner er laget eller generert, vil de ikke virke etterpå? Det hørtes veldig merkelig ut egentlig. Håper det blir ordnet slik at endringer på enheter vil kopieres globalt. Hvis dette er årsaken er det ikke rart noen av mine automasjoner feiler. Hos meg gjelder det de auto genererte automasjoner hvor jeg ikke kan endre nivå eller off-tid. :slight_smile:

Her har det også vært problemer med automasjoner som ikke virker, varme kjører ikke om morgenen. Har også fått et problem med at bevegelsessensorer i registrere gjentatte bevegelser og slik sett dimmer ned lyset mens vi er i rommet. Problemene oppstod etter siste oppdatering.

1 Like