Bevegelsessensor kommer ikke opp med lux og temperatur

Jeg har 3 identiske bevegelsessensorer av merket Neo Coolcam. 2 av dem har jeg lagt til for lenge siden, og de viser både bevegelse, lux og temperatur.
Prøvde i dag å legge til den 3.sensoren, og får kun opp batterinivå og bevegelse.
Har prøvd å legge den til i både ny og gammel app, med og uten hake for inkluder kjente enheter raskere, med og uten sikker innlæring, men med samme resultat hver gang…

Noen som har tips å komme med for å få inn lux og tenperatur også?

Har du prøvd i nærheten av hub og å “holde sensoren våken” ved inkludering? (uten å ha på haken for innlæring av kjente enheter raskere).

Har selv mange av denne typen og virker smertefritt :slight_smile:

De to andre jeg har, som ble lagt inn for lenge siden har også fungert smertefritt! Har prøvd utallige mange ganger uten hell. Har sensoren liggende oppå huben ved inkludering, så avstand skal ikke være problemet🙈
Prøver også å vekke sensoren med kanskje 10 sekunders mellomrom under inkludering

Hei,
Jeg har 6 slike Neo Coolcam multisensorer og jeg har opplevd at lumen og temp har vært deaktivert.

Sjekk og gå igjennom parametre som står i bruksanvisningen (jeg vet at de ikke alltid er like)

Ifølge manualen er det kun bevegelsesdelen som går an å deaktivere, og hos meg er det kun den som fungerer🙈

Kan du sjekke beskrivelsen på produktet der du kjøpte den. Tror jeg har sett at noen kun kommer med bevegelse, mens andre også har lux og temperatur. Sjekk også modellnummer på enhetene om de er like

Den skal ha lux, bevegelse og temp ifølge beskrivelse og manual. Har 3 stk identiske som ble kjøpt samtidig.
Ser den kommer inn med samme modellnavn i FH som de 2 andre jeg har som fungerer som de skal🤔

Merkelig. Kan du prøve dette:

  • Ekskluder enheten
  • Reset enheten ihht manual
  • Start inkludering uten haken for kjente enheter
  • 3x klikk på sensoren hver 7 sek

Om den ikke kommer riktig inn ved å gjøre denne prosessen f.eks 3 ganger, så kan jeg sjekke loggene på mandag, send meg en PM da :slight_smile:

Har prøvd den prosedyren en rekke ganger uten at det gjør noen forskjell :see_no_evil: jeg tar kontakt med deg over helga :+1:

http://manuals-backend.z-wave.info/make.php?lang=en&sku=NEOEMS01Z

Sjekk parameter 8

Takker for tips, men hjelper desverre ikke🙁
Et annet problem er at under inkludering settes bevegelse til ja, og etter det mottar ikke hub noe ved bevegelse detektert/ikke detektert.
Har også prøvd å manuelt sette assosiasjon mot hub

Spør du meg så høyrast dette nesten ut som eit halvvegs defekt produkt, spesielt sidan du har to andre som fungerer som dei skal. Du får sjå etter at du har høyrt med FH/Espen over helga, men det spørst om ikkje det er reklamasjon som er vegen å gå her.

Den kom inn riktig på første forsøk etter @espen kjørte en oppdatering :+1:t2::blush:

3 Likes