Bluetooth

Hei
Når vil futurehome åpne for bruk av Bluetooth enheter?

Hei - og velkommen til forumet.

Har ikke hørt/sett noe om planner å gjør det. Med alle andre prioritetene, jeg ville ikke holdt pusten….

Takk for svar.
Slik jeg ser det spiller de seg ut ved å ikke inkludere mer. Andre system har både wifi og Bluetooth støtte.

Det er en begrensning.

Jeg er ikke en stor fan av bluetooth i min oppsett - rekkeviden og stabiliten er altfor begrenset (IMO). Og så langt har jeg ikke funnet noe jeg trenger som ikke finns med zigbee og zwave.

Men selvsagt alle har forskellige behov.

Enig. Det skal sies jeg er ny i dette men hadde forventet mer.
Av uvitenhet, hvorfor er det kun enkelte merker som kan brukes? Er ikke zigbee zigbee osv ?

Selv om de kalles «standarder», zigbee og til dels zwave er implementert på forskjellige måter. Noen produsenter og apparater er næremere standarden enn andre. Alle hubleverandører, inkludert FH, prøver å bygge hubber slik at så mye som mulig fungerer, men det er umulig å få det til at alle fungerer.

Jeg prøver å finne ting som andre har fått til å fungere, og her er forumet og FB gruppen, som har mange aktiv medlemmer, god hjelp.

Noen prøver å kjøpe inn fra AliExpress og lignende, men det er langt fra sikkert det fungerer.

1 Like

Det finnes ingen Bluetooth eller WiFi radio på FH sitt hub. Bare glem at det skjer i framtiden.

Jeg leste et sted at den nyeste var klargjort(hardware) for Bluetooth. Men det stemmer da ikke?

Hub V2 har Bluetooth ferdig i seg, men er ikke aktivert. Samme med matter

2 Likes