Brannalarm ble ikke videreformidlet

Hei, idag gikk brannalarmen for fulle mugger da det var noe støv på radiatoren på barnerommet som lagde svilukt/svak røyk. Altså en reell alarm. Dette ble ikke varslet videre til oss (to brukere) på mobilapp. Hvorfor ikke? Dette er jo ett av de viktigste argumentene for smarthus og dyre smarte brannvarslere slik jeg ser det.

Hei!
Har du sjekket at notifikasjonsinnstillingene er riktig konfigurert? Og at du under innstillinger på telefonen har tillatt varslinger fra Futurehome appen?
Jeg kan også legge til at vi har søkt hos Apple og Google for å kunne sende viktige notifikasjoner (at du får notifikasjoner med lyd selv om telefon er i lydløs modus) for brann hendelser.

1 Like

Hei, ja alt ser riktig ut under Varslinger. Vi får jo også varslinger på mobilen når døra åpnes eller det er bevegelse i Bortemodus. Så dette at vi ikke fikk vite om brannalarmen likte jeg dårlig. Kan dere sjekke, dette er viktig.

Om du får sendt inn en epost angående dette til support@futurehome.no så får vi det loggført i våre systemer og kan følge opp saken der :slight_smile:

Flott. Har sendt e-post, 27/2 12:23. Ser frem til å høre fra dere.

1 Like

Hadde samme som trådstarter idag! Hva er løsningen?

Mvh

Kenneth Arild

Hei og beklager så mye for sent svar!
Det er vanskelig å si hva dette kan skyldes uten mer informasjon. Først sjekk at brannvarslingen er aktivert i appen. Innstillinger → alarm → sjekk at den er aktivert.
Sjekk deretter innstillinger → husholdning → dine varslinger.

Hvis det ikke er noe av dette som er årsaken, vil jeg anbefale å ta kontakt med supporten vår (tlf: 23 50 68 47)