Futurehome Brann og røykvarsler

Hei,
Vi har futurehome og røykvarslere SDCO. Fungerer bra.

Anbefalte disse brannalarmene videre. De benytter Homey, som så langt jeg skjønner støtter z-wave, og disse røykvarslerene er z-wave. Men de får de ikke til å fungerer hos dem med Homey.

Noen som kan forklare meg hvorfor? Føler litt på å ha anbefalt noen røykvarslere til mange tusen kroner, også fungerer det ikke :see_no_evil:

Takk for svar!

Hei @Karianne!
Jeg har ikke testet disse på Homey selv, men har hørt at de ikke har like god funksjonalitet der. Slik jeg har forstått det får man ikke utløst alarmen fra Homey sentralen.
Vi har dessverre ikke hatt “tradisjon” for å lage integrasjoner mot Homey (produktstøtten hos Homey er bygd opp på en helt annen måte enn hos de fleste andre, og krever at det blir laget apper for at ting skal fungere). Dessverre har ikke vi hatt kapasitet til å gjøre dette, og det er heller ingen andre som har gjort det. SDCO skal være vel dokumentert, så all info nødvendig for å lage en app/integrasjon er tilgjengelig. Så pr. nå er det opp til Homey eller en teknisk interessert bruker å lage denne appen.

Denne integrasjonen står dere oppført som utvikler av. Så dere kan vel bare legge til SDCO varslerene.:

For ca. 1 år siden slo vi oss sammen med firmaet Connecte, som produserte disse enhetene. Før sammenslåingen hadde de denne integrasjonen under Connecte-navnet, så det som har skjedd er at vi kun har endret navnet på integrasjonen.
Disse enhetene følger Tuya-standarden på Zigbee, mens SDCO går på Z-wave, noe som betyr at det i realiteten blir som å lage en ny integrasjon. Dette har dessverre ikke stått øverst på vår prioriteringsliste.