Futurehome brannvarsler seriekobling?

Jeg vurderer å kjøpe noen Futurehome brannvarslere på tilbud hos Elektroimportøren, men skulle gjerne visst om seriekobling mellom disse vil fungere om hubben går ned f.eks. pga. strømbrudd? Jeg har prøvd å søke både her og på nett, men ikke funnet et 100% klart svar… Noen som kan bekrefte eller avkrefte?

Ser også at noen har rapportert enkelte problemer med disse - er det fortsatt utfordringer? Jeg har ingen Z-Wave-enheter fra før, ca 50-60 Zigbee enheter på hub v2.

1 Like

Jeg lurer på det samme ang. seriekobling.

Ellers så har jeg hatt fire av disse i tre år og har aldri hatt noen problemer unntatt at temperaturmåleren i et par av dem er helt på bærtur. Bruker disse til å regulere temp i rommet, så må kompensere for dette (manuelt i hodet) for å få riktig temp i rommet.

De eg har hatt mye falske alarmer, er også trege å skru av igjen. Når alle hyler er ikke dette super populært i heimen. Smarthuset til han far fremstår plutselig ikke så smart lengre.

Futurehome har etter det eg har fått med seg ikke tatt tak i dette som er skuffende :unamused:

2 Likes

:joy: :joy: :joy:

1 Like

Hei!
Seriekoblingen skjer gjennom huben ja. Hvis den mister nettet vil seriekoblingen fungere, men dessverre ikke om den mister strømmen.
@rune Om du har hatt mange falske alarmer ville jeg tatt kontakt med support og hørt om det er grunnlag for å bytte de. (tlf: 23 50 68 47) :+1:

@Anders Takk for avklaringen, da skal jeg se hva jeg gjør.

Eg har òg fått nokon skeive blikk til tider som indikerer same meining… :rofl:

2 Likes