Brannalarm ute av kontroll

Nå går brannalarmen her. Futurehome alarm. Jeg står ved siden av og det brenner åpenbart IKKE. Likevel fortsetter alarmen å blinke rødt etter å bli avstilt. Etter noen minutter uler den igjen.

Er det ikke noen måte å overbevise den om at det ikle brenner? Lite nyttig å finne i appen og ingen bruksanvisning eller hjelp på Futurehomes supportsider.

2 Likes

Hjelper det med “clear” og “poll” på den varslaren som tullar?

Vet hvilken det er ja. Forsøkte clear og poll. Ingen endring. Etter å ha trykket på knappen hvert andre minutt i et kvarters tid sluttet den å blinke og ga seg for et par timer.

Men nå går den igjen.

Vi ventet i flere år med å montere denne pga meldinger om mange falske alarmer.

Tydeligvis har ikke Futurehome tatt dette alvorlig.

Nå ryker nok batteriene ut og varsleren samme vei. Med en baby på vei er det uaktuelt med et system som til tilfeldig tid starter brannalarm uten grunn og som åpenbart ikke er bygget robust nok til å håndtere verken falske eller ekte alarmer på en god måte.

Eg skjønar godt frustrasjonen… :pensive: Om eit ljos av og til ikkje slår seg av eller på som det skal, til dømes, så er det no så si sak med det. Men akkurat brannalarm er noko som berre MÅ virke heile tida. Når det kan gå på liv og helse laust så er det lite rom for slinger i valsen…

1 Like

Er det Fibaro varsler du har? Isåfall så har ikke Hubben noe kontroll over denne. Hubben får ikke startet sirenen på denne. Det er en feil i selve varsleren

Det er Futurehomes egen varsler jeg har

Du sier du ventet i flere år med å montere den? Futurehome sine egne har ikke vært på markedet i flere år

Den ble lansert våren 2019. Så tja… to år er flere enn ett år ihvertfall.
Men takk for input om Fibaro-varsleren.

Ja, det skaper frustrasjon dette. Helt enig i at det i det store bildet ikke er så farlig med lys og slikt. Men når det gjelder sikkerhet skal det ikke være rom for tvil. Og så blir jo vanligvis ikke hele huset vekket dersom en lampe skrur seg på midt på natten - i motsetning til en falsk brannalarm…

2 Likes

Har dessverre opplevd det samme har 10 høvdinger i Futurehome brannvarslere i en skuff i boden. Var enten det eller at eg måtte sove i garasjen :disappointed: (fruen i huset var letter sagt irritert og ungene redde).

De har litt igjen før de kan selge den tjenesten de forsøker å selge pt med mnd abonnement ved brann.

1 Like

@espen eller noen fra Futurehome…. Dere er merkelig stille om dette :frowning:

Hei!
Om du har/har opplevd problemer er det best å ta kontakt med support så det blir sjekket ut.
Support kan nås på (+47) 23 50 68 47 (man-fra 8-16) eller support@futurehome.no

Forumet er i hovedsak et sted hvor man mellom brukere kan dele tips/triks/erfaringer o.l og ikke en av våre primær support kanaler.

Når eg mener det så tenker eg denne saken her: SDCO - Røyk, varme og Karbonmonoksidvarsler (230V) | Voters | Futurehome Som har stått stille i 1 år.