Casting/media avspilling

Hei!

Jeg leter etter en mulighet for, og foreksempel ha en liten meide avspiller, som kan spille digital raido, eller spotify på badet foreksempel, som jeg skal koble sammen med en ledig zigbee bryter, eller bare via foreksempel min morgen eller home modus. Har noen ideer til et produkt, og hva kan future home støtte her?

Jeg har en slik løsning via Google Home mini høyttalere rundt om i leiligheten, hvor det castes både beskjeder, info og radio.
Det er programmert via Node Red da siden den har støtre for Google casting.
Fungerer som bare det👍🏻

1 Like

Jeg har en Sonos høyttaler (den bokhylle høyttaleren fra Ikea) på badet.
Har konfigurert en automasjon som slår på avspilling av radio når det er bevegelse i hjemmemodus :slight_smile:
Det er også som Ketil sier mange kule automasjoner som du kan få til via NodeRED

1 Like

Takk for svar. Blir nok en sonos høytaler på meg. Den typen man kan ta med seg.
Men hvordan får du brukt node red i FH? Dette kunne nok løst endel issues jeg har med andre ting.

Jeg kjører Node-Red på en Raspberry Pi. Den kjører alene, og kommuniserer med Futurehome via mqtt

https://nodered.org/docs/getting-started/raspberrypi

Artikkelen vil snart bli oppdatert med nyere info - denne viser bilder fra classic appen.
Settings - household - hub settings - local api setup

Dette er det jeg ønsker. Har fulgt guiden som ligger inne her på og sette opp en flow i thingsplex, og den fungerer. Når jeg kjører run på den, så klikker det inne på badet i motion sensor,. går jeg utifra, eller i den doble lysbryteren min med releer innebygd, som alleredet har en automasjon på lysene via motion sensoren, men spiller ikke av noe media. Hva mangler? Har jo ikke tilgang til denne automasjonen fra appen, og kan ikke lage noen automasjon via motion sensoren i appen for og starte avspilling. Hva gjør jeg?

Viser “log” i flowen noe indikasjon, eventuelt åpne messagestream i en egen fane når du utfører for å se hva som blir sendt og returnert.

Hei!

Skal prøve dette neste gang jeg har viljestyrke nok til og krangle med det igjen :smiley: