Futurehome API med MQTT til homeassistant

Hei

Prøver å plukke opp zigbee signalene fra futurehome huben for å integrere i homeassistant.

Bruker MQTT explorer og jeg har 2 spørsmål.
meter_elec sender W og KWh på samme topic. Vær gang den oppdaterer seg så får får jeg en ny unique ID. Disse IDene er aldri de samme når de byttes tilbake fra KWh til W og omvendt.
Hvordan skal jeg klare å legge til 2 forskjellige sensorer for å vise denne dataen når den publiseres på samme topic og verdien publisers på samme “Val” parameter?

jeg ga “Future FIMP integration” addon et forsøk som jeg så dere postet her på forumet, men uten hell da den ikke auto dekreterer noen ting. Dette ville absolutt vær den beste løsningen.
Syntes fremgangsmåten til addon kanskje kunne vært litt mer detaljert, men det er kanskje bare jeg som ikke tar det på første forsøk. Noen ideer?

I konsollen stopper den på “creating mode sensor”

Hei!
Meldingene må filtreres.
Har lagt inn en pull request i det repoet som skal løse problemene du opplever.

1 Like

Fantastisk!

Da setter jeg prosjektet på vent.
Ser det skal jobbes med HAN sensoren også.

Jeg overtok en leilighet med futurehome og vurderte en stund å bytte til noe som kan enklere integreres i HM.
Men jeg ser nå at dere jobber med saken, og jeg ser verdien i å ha en hub hvor neste overtaket av leiligheten har en hub for å overta smarthuset når jeg tar med meg min RPI.

Er forsåvidt veldig fornøyd med hjelpen jeg har fått her og tidligere.

Stå på!

image

Tusen takk! Jeg fikk endelig ting inn på Homeassisten!
Tusen takk for hjelpen!