Home assistant + futurehome charge

Jeg vurderer å gå til innkjøp av futurehome charge og lurer på om det er mulig å koble til den ved å bruke home assistant med zigbee og zigbee2mqtt. Er det noen her som har gjort det? Og om det er mulig, hvilken funksjon kan jeg få i home assistant?

Har nettopp gjort dette, det funker. Du må ha huben også. Men! det er ikke mulig å sette fast IP på huben og den endrer MAC adresse hver gang den restartes så kan ikke gjøres med å reservere ip med DHCP serveren heller. :poop:

Så det funker, men ikke lenge i gangen.

Stem her: Configure Static IP | Voters | Futurehome

Update: IP Endrer seg ca 1 gang i døgnet . Veldig frustrerende. Tenker jeg må kaste hele futurehome huben på dør om det ikke kommer en fiks for dette.

Evt må jeg investere i dyrt nettverksutstyr med vlan støtte og sette DHCP server med bare en IP i range, så den ikke kan velge en annen IP.

Futurehome- hvorfor kan dere ikke fikse dette? Ingen kommentar?

Jeg skal koble til laderen gjennom zigbee og svaret ditt er derfor ikke relevant for min del.

Jeg har snakket med kundesupport og fikk følgende svar tilbake: “Så lenge du provisjonerer med bluetooth via Futurehome-appen aller først så skal det fungere fint”. De sa også at man må lage en egendefinert enhet selv da det ikke finnes en ZCL for laderen.

Jeg kommer til å kjøpe denne laderen og kan skrive en oppdatering når jeg har fått den opp å kjøre i zigbee2mqtt.