Har lagt inn følgende spm. til Futurehome support 8/1, uten å få svar så langt:
Nettopp anskaffet en Futurehome Smarthub for å ha på hytta. Foreløpig prøver jeg den ut hjemme. Jeg har satt opp Smarthuben greit, installert app (Android) og appen rapporterer at Smarthub er tilkoblet.
Første enhet jeg prøver å inkludere er en Develco Motion sensor mini (Zigbee), men jeg får ikke lagt den til. I Futurehome-appen velger jeg: Legg til enhet; Zigbee; trykker Start. På forhånd har jeg resatt Develcoen, Develcoen blinker rødt for å indikere at den søker etter Zigbeenettverk, men Futurehome finner den ikke. Får bare “leter etter enheter …” Har forsøkt flere ganger, og også startet om begge enhetene.
Merk:
Develco slutter å blinke rødt etter ca. 1 minutt, mens det står i installasjonsmanualen at den kan lete (og da blinke rødt) i opp til 15 minutter.
Dioden på Smarthub lyser grønt når jeg forøsker å legge den enhet; ellers lyser den hvitt.
Smarthub: siste utgave; oppdatert.
Develco: MOSZB-140; HW: 1.0.4
Oppfølgning: Har testet litt mer: Det er tydeligvis en form for kommunikasjon mellom enhet og Smarthub, fordi det er når jeg legger til enhet i Smarthub at rød blinking på Develco forsvinner.
Hvis jeg ikke gjør det, fortsetter Develco å blinke rødt i lang tid. Ellers ser jeg nå at rød blinking opphører etter ca. 20 sek. etter at jeg har valgt legg til enhet, men Smarthub rapporterer som sagt ingen forbindelse/enhet.
Har noen noen forslag for å få lagt den til? Develcoen er jo på listen voer støttede enheter.