Noen som får denne til å fungere fullt ut?
Har omsider fått koblet den opp med ny Zigbee modul, men det ser ikke ut signalene som sendes fra låsen er helt i samsvar med hva FH forventer.
I appen er det et ikon som ser ut som en åpen dør. Der får jeg bare “ukjent sensorstatus”.
Ville forventet en status på om døren er lukket.
I TP leser jeg ut evt.lock.report. Denne ser ut til å forvente 3 boolske verdier, men får bare en.
De to siste regner jeg med at skal indikere status på latch, dvs om døra er lukket.
Nå er vel mye av dette generisk routiner.
Om din lås bare rapporterer om det er secure eller ikke, så vil de to neste bare stå blank ? Slik er det med rapport fra flere enheter, de svarer ikke på alt de blir spurt om , bare på hva de vet. Forøvrig ville jeg gått til lås leverandør med dette spørsmålet først… Om de sier de er kompatible med FH bør du starte der.
Likt hos meg. Har snakket med Support om dette tidligere, og da sa de at de visste om feilen og at det ville komme en fiks på dette. Men ukjent når dette vil skje.
Her Adgangskontroll – Futurehome har du oversikten over funksjoner som er støttet/fungerer med de forskjellige typene dørlås.
Easy access Zigbee/BLE module, ligger som støttet produkt på Futurehome sin egen oversikt.
Det var en nyttig oversikt.
Har forøvrig også meldt dette til leverandøren. Har et par andre ting som også diskuteres der
Så får vi håpe at det blir bedre.
Joda , men det står noe sånt som limited , står ikke alt er kompatibelt…