ELKO Super TR RF termostat effektvisning

Jeg har en Elko Smart Super TR termostat som fungerer rimelig greit via Zigbee mot Smarthub 2 - men visning av effekt har ikke fungert. Etter siste oppdatering av Zigbee og app har det kommet mulighet for å legge inn tildelt strømforbruk på denne, og jeg har lagt inn 1000 watt som er effekten på den tilkoblede varmekabelen. Men - dette fungerer bare i kort tid. Når jeg sjekker litt senere så vises det en litt tilfeldig effekt, f.eks. 313 watt, og dette kan vises selv om termostaten ikke har slått inn… Om jeg justerer termostaten fysisk (kobler lasten ut/inn) så ser jeg at den tilfeldige effektverdien slåes av/på i appen. Noen flere som opplever noe slikt?

Ja samme problem

Jeg har samme problem. Har en kabel på 350w og når jeg legger det inn så fungerer det greit en stund, deretter så er det helt vilkårlige verdier ofte mer enn 350 w. Den viser nå at min 350 w kabel trekker 884w🤔dette skulle kunne være en quick fiks at den ikke viser mer enn maksverdien du legger inn…

Ja, jeg opplever det samme med mine. Noen løsning?

Hei!

Noen som ser noen bedring på denne problemstillingen?

Er det verifisert at termostaten sender denne informasjonen over zigbee?

Hei!
Vi har dessverre opplevd litt trøbbel med denne funksjonen på Elko termostater. Vi ser på løsninger her, men jeg vet ikke hvor langt i løypa vi har kommet.