Er det mulig å få lengre tidsintervall på automasjon?

Når man oppretter en automasjon får man bare valg om å f.eks. slå av igjen et lys etter 1-59 min eller å aldri slå det av.
Et par spørsmål:
Vil ikke “Aldri” i dette tilfelle være det samme som å ikke legge til en ekstra aksjon i automasjonen?
Og er det mulig å få til at man kan velge lengre intervall? Da slipper vi å lage to automasjoner for å slå på et lys på dagen av på kvelden :slightly_smiling_face:

Selv får jeg ikke satt “aldri” som alternativ. Den godtar det rett og slett ikke. Planen var for et sted jeg bruker det, at lyset skal gå på av seg selv, men fordi det er lite bevegelse i rommet, og veldig variabelt når en forlater det, at en da kunne slå av manuelt i stedet…dette gikk ikke helt etter planen :stuck_out_tongue:

Aha! Det er sant.
Men savner å kunne sette denne tiden til mer enn én time :thinking:

Det stemmer at å velge “aldri” er det samme som å ikke legge til en “then” part.

Om en ønsker å ha lenger enn en time, så kan du manuelt redigere flowen i tpflow i thingsplex eller å lage en egen motion flow i nevnte program :slight_smile:

Jeg har ikke tatt steget inn i thingsplex ennå, så for oss litt mer Ola Dunk brukere hadde det vært enklere i appen da :sweat_smile:
Men må vel begynne å sjekke thingsplex ut!

Du kan legge inn en feature request på feedback.futurehome.io så får vi en oversikt over hvor mange som ønsker denne funksjonen

3 Likes

https://futurehome.canny.io/feature-requests/p/lengre-intervaller-pa-then-del-av-automasjoner

3 Likes

Ser den - men i en annen automasjon jeg har laget, slipper jeg å ta stilling til å slå det av igjen - men såklart, da er trigger “time” og ikke motion. En automasjon slår lys i gang mellom soverom på svakt hver kveld kl.18 - og en sekunder automasjon slår av samme lys kl.07.30 hver dag.

Hvordan går denne type automasjon rundt “then” leddet?

Og sikkert dumt spørsmål, men i en bevegelse automasjon, når en velger “turn off” og “never” - vil ikke automasjonen bli “IF motion - THEN turn on X light - END automation” - hvorfor må en ha en tid som slåes av for å definere THEN her? :thinking: