Spørsmål om en flow

Jeg hadde laget en automasjon i appen der et lys slår seg på ved bevegelse og av igjen etter 10 minutter. Ganske basic greier.
I går var jeg inne i TP og så hvordan det var satt opp der. Alle “boksene”(?) lå oppå hverandre så jeg bare flyttet på dem og trykker lagre. Etter det virker ikke automasjonen lenger…
De står i TP med “Off” der lyset skal slås av, så det ser rett ut, men i appen viser det at lyset skal slås på, men etter ti minutter står de også at de skal slås på og ikke av. Jeg prøver å endre “deretter” i appen til at lyset skal slås av, men det eneste som skjer da i TP er at det dukker opp enda en trigger uten noen connections. Når jeg går inn på automasjonen igjen i appen står alt tilbake til På.

Det var litt knotete forklart, men er det noen som kan skjønne hva som har skjedd her? Det ville tatt 5 min og lage en ny automasjon, så det er ikke så stress, men jeg vil gjerne lære av dette om hva som kan ha skjedd og om jeg har gjort noe galt.

Det med at i appen så får man ikke mulighet til å velge av er dessverre en kjent feil og blir undersøkt av app utviklerne.

Jeg var også inne og kikket på en flow der en dørsensor slår på to lys. Jeg endret ikke på noe og i TP står action fremdeles som “On”, men automasjonen har sluttet å virke.
Jeg skjønner ikke hvorfor den har sluttet å virke bare fordi jeg flyttet på boksene i flow-en.

Bugen ligger i hvordan appen genererer flows.
Trykket du lagre etter å ha flyttet på boksene ?

Ja, jeg gjorde det. Jeg ville bare at boksene ikke skulle ligge oppå hverandre til neste gang jeg gikk inn dit.
Er det noe jeg kan gjøre for å fikse det, eller må jeg bare lage en ny?

når det lagres fra thingsplex kan ikke appen hente inn igjen flowen. Per dags dato er det “enten eller”, altså flows laget fra app bør ikke redigeres i thingsplex (da kan man ikke redigere dem igjen i appen) og visa verca.

Ok, da vet jeg det. Da bare lager jeg en ny en. Takk for svar.

1 Like