Automasjon

Hei! Enkelt spørsmål her,. det burde i alle fall være det.
Hvordan kan jeg fjerne og legge til devices, dvs pærer eller rele osv, i en eksisterende automasjon, uten og måtte slette hele automasjonen og lage den på nytt?
Det virker ekstremt tungvindt på meg.

Det skal ikkje vera så vanskelig. Reknar med det er her du står fast? Trykk på “knappen” (einig at det ikkje er veldig intuitivt)

Hei!

Tror du misforsto meg :slight_smile: , Det jeg ønsker og og kunne gå inn i automasjonen, og endre på devices som alleredet er lagt inn. om man har en 4-6 devices i en automasjon, og det ikke fungerte helt som man ville, så bør det kunne gå an og endre uten og slette hele automasjonen, og lage den på nytt.

1 Like

Prøv å deaktiver automasjonen, gjør endringer og aktiver igjen.

Nei, det fungerer ikke. Devices kan ikke fjernes. Vil gjerne at en av utviklerne svarer her. Gjerne med en forklaring på hvorfor denne funksjonen ikke eksisterer.

Ja du har rett - einig at det er tungvint å måtta legga inn alt på nytt. Mulig du burde prøva thingsplex. Der kan du modifisera på automasjonar gjort i appen - feks kopierer du nodar for å legga til nye devices (men har du først endra på dei i thingsplex kan du ikkje lenger redigera i appen, kun (de-)aktivera eller sletta.)

Hei!
Opprettingen av automasjoner i appen er kun en enklere måte å sette opp en flow i Thingsplex på. Det vil si at alt lagres i TP.
Vi har tidligere sett at mange redigeringer av automasjonene kan tulle litt med disse flowene. Den tar utgangspunkt i den eksisterende flowen, legger til og fjerner noder basert på redigeringen. Noen ganger har dette fungert helt fint, andre ganger har dette ført til at automasjonen krasjer.

Vi jobber med større endringer på automasjoner, både hvordan de lages (skal være enkelt) og hva man kan gjøre med de (flere muligheter).