Automasjoner har endret seg

Jeg hadde en del eldre automasjoner som slo på dimmere til siste innstilte nivå ved bevegelse, og av igjen etter x antall minutter. Slike automasjoner er tilsynelatende ikke mulig å sette opp fra app lenger, da man nå må sette et låst dimmenivå.

Nå har disse gamle automasjonene plutselig endret seg av seg selv til at de slår seg umiddelbart ved fravær av bevegelse, og deg er ikke mulig å redigere de…

Andre som erfarer det samme?
Er dette mulig å løse i Thingsplex? Har ingen erfaring med Thingsplex

Hei

Foreslår at du lager en ny slik automasjon frå app med vilkårlig dimmenivå og modifiserer den vidare i thingsplex.
Eg laget her en automasjon frå app trigget av motion, som setter en dimmer til 50% og skrur av etter 10 minutt.

Når du går inn i thingsplex er en automasjon kalt flow og denne ser sånn ut, Er slik flows laga frå automasjoner i app ser ut i thingsplex.

bare drag and drop blokkene så du kan sjå oversikten, f.eks som dette.

action blokken for å slå på lys er satt til level controller og dimmenivå 50% (127 av maks 254)

Endre denne actionblokken til å bruke out_bin_switch i staden og payload til true. Då skrur vi bare på, og dimmenivå skal vere som når den blei skrudd av sist.

Husk å trykk save nede i venstre hjørne.
Når dette er gjort bør det fungere slik som du beskriver.
Om du endrer seinare på automasjonen i app vil sannsynligvis endringane du har gjort manuelt i thingsplex bli overskrevet. Har etterkvar bare laga alle flower frå scratch i thingsplex så eg ikkje gjer dette ved uhell.

2 Likes