Jeg har både en Netatmo og en Fibaro brannvarsler som rapporterer temperatur i stua. Det ser ut til at snittet av disse brukes til å kontrollere temperatur, selv om jeg har satt Netatmoen som hovedsensor.
Brannvarsleren registrerer altfor høy temperatur, så den vil jeg ikke bruke til noe som helst. Er det mulig å ignorere den eller skru av rapportering?
Vet dette er et ønske fra flere, men ikke mulig foreløpig.
Eneste mulighet er å legge den i eget ‘rom’ så den ikke ødelegger snittet for eks. stua.
Men totalen på ‘home’ skjermen vil bli påvirket uansett
Du har en sensor fra fra Fibaro , den viser for mye, og lar seg ikke kalibrere ? Da er det jo Fibaro som er klønete. Ser de også har en support side, kontakt de og be om å få den du har reparert/få ny.
Tja, den er festet i taket der det er varmere enn lenger ned. Det burde vært mulig å ignorere denne sensoren, ser at det er mange som har etterspurt det samme:
20. Temperature report interval Time interval between consecutive temperature reports. Report is sent when new temperature value is different from the one previously reported - according to the set hysteresis (parameter 21). Temperature reports can be also sent as a result of polling. Available settings: 0, 1-8640 (multiply by 10 seconds) [10s-24h] 0 – reports inactive 1-8640 - [10s-24h] Default setting: 1 (10 seconds) Parameter size: 2 [bytes]
Den vil mest sannsynlig oppdatere temperaturen ved vært “wake up interval” men sender ikke rapport syklisk/ved innstilte grenserverdier. Må mest sannsynlig sette “wake_up_interval” til 0 også, men tror nok temperaturmåling da blir fryst, til det man hadde ved parametrisering av Z-wave. Men trådstarter kan jo prøve.
Helt enig, men er dette ett FH HUB problem eller er det ett problem for FIBARO ? Skal devices sende uten å bli bedt om det ? Eller skal de ikke ? Jeg må si at devices som bare sender , om de blir spurt eller ei, og som ikke en kan få til å være stille … det burde være device leverandør sitt problem ? OG MERK ??? Muligens det burde være ett GLOBALT MELDINGSFILTER , ala MESSAGE STREAM som kunne filtrere vekk uønsket trafikk ? Det ville være en HUB forbedring , og ikke en spesifikk integrasjon mot FIBARO ? Om det lages for mangen løsninger spesifikke for dette og hint , vil systemet fort bli for komplisert !!
enig, har det samme for sabotasje varsel som enkelte sensorer sender. Hadde vært kjekt å mute de i huben istede for å finne manualer og gjøre sende noe tall og hex koder via parametre.