Erfaring med ID Lock på hytta?

Er det noen her som har erfaring med ID Lock 150 med Z-Wave modul på hytta? Hvordan er batterilevetiden når temperaturen på innsiden av døren ligger rundt 5 grader når man ikke er på hytta?

Det bidrar nok til kortare batterilevetid, men på den andre sida vert den jo sjeldnare operert enn den ville blitt heime så er ikkje sikkert forskjellen frå heime er så stor. Ihht. manualen er låsen designa for å brukast i “krevjande nordisk miljø”, ned til -25 grader. Mulig det er verdt det om leiger/låner ut og/eller bruker hytta ofte. Ville iallfall ha sørga for alltid å ha eit nytt 9V (røykvarsler) batteri i hanskerommet på bilen.
2020-11-26_16-10-35 2020-11-26_16-09-59

1 Like

Ville absolutt anbefalt Yale. Integrasjonen kommer til Futurehome og batteriet holder seg mye lenger. 9V batteri bør du uansett alltid ha i bilen din hvis du har en smartlås hjemme.

1 Like

Wow, kommer Futurehome med integrasjon av Yale!? Må man gå via Yale eller Verisure hub, eller vil Yale smartlåsen kommunisere direkte med FH?

Direkte med FH via ein ny Zigbee-modul. :blush:

1 Like

Yale integrasjon er det jeg venter på :raised_hands: da blir danalock flyttet til boddøren, og yale blir montert på inngangsdør​:raised_hands:

1 Like

Er nå tiden for deg å oppgradere til ny hub da, i den sammenheng?:sweat_smile:

Når ca kan vi forvente støtte for Yale fra FH?

Her er et utdrag som FH selv kommenterte om integrasjon mot Yale:

"Hei, det har vært en del spørsmål om status på community så her er en kort oppdatering. Vi er mer eller mindre ferdig med utviklingen mot Assa’s forholdsvis omfattende lock-integration policy, godkjenningsprosessen viser seg likevel omstendelig og tidkrevende. Uten å kunne gå ut med konkrete datoer kan jeg i hvert fall bekrefte at dette er prosjekt vi står hard i for å få ferdig :)"

1 Like

Hva er fordelen med Yale fremfor ID Lock? Lengre batterilevetid? Skyldes det Zigbee istedenfor Z-Wave? Ser at ID Lock også kommer med en Zigbee modul nå:

Jeg hadde Yale doorman før. Bygde nytt hus og installerte ID lock 150. Måtte skifte den ut til Yale. Går aldri tilbake til ID-lock igjen. da går jeg heller for vanlig “steinalderlås”:). Dette er feil som jeg opplevde:

• Ekstremt høyt batteriforbruk. På det verste måtte jeg bytte hver andre eller tredje uke. Det er 8 stk batterier her (kontra 4 stk på Yale). Dette kan skyldes z-wave modul (?).
  • taster du koden feil en gang så responderer ikke låsen mer. Da må du vente en liten stund.
  • dørhåndtaket blir løst etterhvert og må etterstrammes og justeres oftere enn Yale.
  • fysisk større enn Yale og ikke penere
  • du må borre gjennom ytterdøren din for å sette den inn. dvs at du mister FG godkjenning på døren med mindre døren er forberedt for denne låsen.

Håper dette hjalp. Jeg byttet låsen min på reklamasjon etter ett år. Bare til å gå for ID-Lock hvis du ønsker å prøve. Kanskje det kun er meg med denne opplevelsen.

Admir

2 Likes

Takk for veldig god og nyttig info! :+1: