Yale Doorman batteri

Jeg harr Yale doorman med zigbee modul siden dette ble lansert.
Det har fungert helt fint.

Etter jeg byttet batterier fungerer den bare delvis.
Jeg kan låse opp døren med samme koder som før.
Det virker som FH app har mistet kontakt med låsen.
Har noen andre hatt dette problemet?

Neste steg blir vel å slette Yale i FH og legge inn på nytt.

Før du legger inn på nytt kan du forsøke å re-etablere forbindelsen

Åpne Thingsplex → Adapters → Zigbee

  1. Klikk “Reload list”
  2. sjekk statusikonet til enheten
  3. Trykk “Ping” hvis den er frakoblet
  4. Vent litt før du trykker “Reload list” igjen

Hvis dette ikke hjelper etter noen forsøk, kan du evt trykke på “Discover-knappen” istedenfor “Ping” under 3).
Håper det ordner seg!

1 Like

Hei. Det fungerte ikke.

I dag slettet jeg yale fra FH og gikk gjennom guide for å legge til på nytt.
Nå fungerer det ikke i det hele tatt. Man kan ikke åpne døren fra utsiden.
På Slack er dette et problem for flere.

Mistet kontakt med låsen ved svakt batteri.
Prøvde så reset av Yale to ganger. Og har tatt ut/inn modulen et utall ganger.
Nye batterier og hub er flyttet nærme døren.
Finner ikke modulen?
Har dere noen tips?