Yale Doorman - authorization code problem

Har montert Yale zigbee modul og fulgt Futurehome sin instruks:artikkel, men når jeg skal velge en kode for å autorisere låsen feiler det hver gang. Har tatt ut og inn modul mange ganger, resatt låsen, tatt ut og inn batterier. Modulen kommer raskt opp i appen, men for å ta den i bruk må man lage en 6-sifret kode, og det er her det feiler. Det eneste avviket jeg kan se fra instruksen til Futurehome er at jeg har den nyeste huben, ikke 1v1 som det står i artikkelen. Noen forslag til løsning?

EDIT: Fikk til autorisasjonskoden, så nå ser alt normalt ut. Men det skjer ingenting når jeg prøver å låse eller låse opp via appen

1 Like

Hei.
Eg monterte ein slik Yale-zigbee-dings på den ein e låsen min i går. Det gjekk for så vidt greitt å få den para, og også laga kodar. Men eg får heller ikkje låst opp eller att i appen. Og så ser eg det er lite spennande måtar å laga automasjonar med låsen på…

Fant denne tråden - jeg sliter med samme authz problem på min nyinnkjøpte FH Yale Doorman zigbee modul. Inkludering går greit og jeg har testa i thingsplex at det er kontakt med zigbee modulen. Men authorizering funger ikke. Ser på MQTT strømmen at det går en cmd.doorman.integration når jeg trigger authz via appen, men den besvares aldri og appen får timeout til slutt. Har prøvd modul og batterier ut og inn mange ganger, men til ingen nytte.

Noen med noen tips?

Hvilken modell har du? Opplevd det samme hos en kunde, men det var da på en V2… den er ikke støttet

Jeg har Doorman V2N og den skal iflg Futurehome være støttet av deres Zigbee modul. Har vært inne på tanken at det kan være en firmware issue (min har firmware v2.0), men gudene vet hvordan man evt. kan oppgradere.

Okei. Installerte en slik for 2 uker siden. Den gikk rett inn

Jeg har mistet kontakt på min Doorman V2N og får kun error i appen. Får heller ikke slettet den i appen. Noen tips?


Har du prøvd ta ut adapteret og sette den inn igjen? Og evt en restart av hub?

Hva gjorde du for å få det til? Sliter med det samme…