Yale Doorman-modul ikke i salg lenger?

Jeg hadde Doorman-modulen i min forrige bolig, og flyttet nylig til en ny bolig med Yale Doorman integrert mot Sector Alarm. Nå hadde jeg bare tenkt å kjøpe meg en slik modul, men det ser ikke ut som om den selges noe sted lenger. Samtidig har jeg funnet noen tegn på at denne modulen er den samme som den som markedsføres for Eva smarthub, bl.a. her: [New device support]: Yale "YMZB-100" Zigbee module made by Assa Abloy for Yale Doorman Classic, Yale Doorman V2N, Yale Doorman L3 and Yale Conexis L1, Yale Conexis L2, (and possibly other Yale locks for the European market) · Koenkk/zigbee2mqtt · Discussion #23915 · GitHub. Eva sin er fortsatt i salg hos bl.a. Elektroimportøren, men der står det at den kun fungerer med Eva. Noen som vet om den likevel fungerer med Futurehome.
Futurehome support hadde ikke peiling på hverken hvorfor de ikke får flere av modulene fra Yale, eller om Eva sin fungerer med Futurehome. Men det er i alle fall ikke noe de har produsert selv.

Ser også på Yale sine sider (Network Modules | Yale) at de har én modul for Zigbee og én for Z-Wave, og at disse skal fungere med “most home automation
and alarm systems”. Det står ingenting om spesifikke varianter av disse.
Bare kjipt at ikke Futurehome kan bekrefte dette selv.

Har nettopp kjøpt en YMZB 100 Fra elektroimportøren. har prøvd å resette lås 5 ganger med modul og uten modul og inkluderingsmodus. Den vil ikke sette seg i inkluderingsmodus. modulen blinker en gang og så slokker den hver gang. ikke finner jeg enheten på appen. ga opp, fikk elektroimportøren til å bestille en ny.
mitt spørsmål er, hvordan skal modulen oppføre seg i inkluderingsmodus? blinke?
Det er Eva sin, men slik jeg ser det er det fortsatt YMZB 100 som FH solgte selv for noen år siden

Forsøkte det samme etter å ha snakket med en i Yale som mente det var den samme modulen. Funket ikke uansett hva jeg prøvde. Jeg tror modulen er låst til Eva med en kode. Så selv om det er samme modulen, så vil den ikke funke med Futurehome. Så nå returnerer jeg modulen til Elektroimportøren, og ender nok opp med å kjøpe en ny lås. Vurderer å gi opp Futurehome også, siden det virker som om de har gitt litt opp selv, men jeg har allerede investert mye tid å penger på dette.

værste er vell den mangel på infoen i fra futurehome. merkelig at det var en modul som funker for FH, og pluselig ikke finnes lengre. det er kjempe synd…Har vært FH supporter, å selger det glatt inn til kunder. mens nå kvier jeg meg. (er elektriker) kanskje Support kan svare på noe av dette og betrygge noe?