Yale Doorman

Hei.

Ny på forument, og foreløpig fersk i “smarthus-gamet”
Skal kjøpe meg Yale Doorman.(i allefall et låssysterm med knapper, og ikke touch)
Ser det jobbes med Doorman integrasjoner…
Med tanke på fremtidig FH støtte, burde jeg gå for L3 eller V2N?

Flott forum med masse info og hjelpsomme folk her, så kudos til alle dere :slight_smile:
/S

I fylgje @espen så kjem der fyrst støtte for V2N. L3 er noko meir i uvissa enno.

1 Like

Noe nytt på Yale fronten?

3 Likes

Vil denne fungere? Ser ut som om at det er samme modul?
https://www.elektroimportoren.no/zigbee-kommunikasjonsmodul-for-yale-doorman-homely-/4509475/Product.html?Path=2000000&Event=pathlist

FH la nylig ut Yale-modul i sin nettbutikk: Yale Doorman V2N Zigbee Module | shop.futurehome.no

Ja det vet jeg.
Ser ut som om det er samme som jeg linket til? Kan ikke se at det er forskjell på dem?

Yale har ikke “generiske” moduler slik som f.eks IDLock. Yale sine er “låst” til et firma, alt etter hvor den er kjøpt - det vil si at homely som du linker til, kan kun integreres med homely, og den som er solgt i nettbutikken til futurehome kan kun brukes med futurehome.

Det er også forklart i support artikkelen:

1 Like

Jeg ser at trådstarter ikke har fått noe særlig svar angående L3, noe jeg også lurer på.
Dere skriver i support artikkelen at “we have tested with Yale Doorman L3 lock as well, and it works. If Yale were to change anything on L3 lock we cannot guarantee the zigbee module will work.”.

Jobbes det med sertifisering av futurehome-modulen for L3? Hva betyr i så fall det? Må Yale garantere en “frys” i sin utvikling av låsen, eller må futurehome kunne oppdatere firmware i plugg-in modulen sin?

Jeg imøteser et svar på hva dette innbærer, fordi jeg ønsker ikke å “bare ta sjansen” på at det går bra over tid. Til det er modulen for dyr, for ikke å snakke om prisen på Doorman…

5 Likes