Jeg ser i listen over støttede produkter at det finnes tre zigbee-produkter fra The Light Group, som heter SmartOne. Er det noen som har erfaringer med disse?
Det ser ut til at disse kan fungere både i Futurehome og gjennom Philips Hue, noe som i så fall hadde gitt litt ekstra fleksibilitet til å gjøre endringer i oppsettet senere.
Ingen erfaring med disse, men minidimmeren finnes under mange navn: Namron, Sunricher, Nortronic, Etman. Og utifra montering av et par av disse merkene, så funker den nok helt fint. Hva gjelder veggdimmeren ser den også ut som en sunricher variant, rebrandet.
Du har nok rett i det, @Optimus88, takk for input! Jeg snakket med en elektriker som mente disse, og namron sine, begge var rebrands av det fra sunricher. Vi ble enige om å teste ut namron-pillen på ett sted (før vi går videre andre steder), så da melder jeg tilbake her når jeg får gjort det.
Da er han under samme oppfatningen som denne elektrikeren her
Spesielt dimmepillen ser jeg over alt under forskjellige navn -trolig en fabrikk som produserer, og mange som kjøper “wholesale” som en vei inn i markedet med et smartprodukt. Eksempel er Etman og Nortronic som ikke har noen andre produkter i sin zigbee lineup.
Sunricher regnes vel som “father of all” når det kommer til smartdimmere med dimmehjul. Q-light sin Zerodim Z-wave er en av få som ikke er en rebrand, men et komplett egenutviklet produkt.