Erfaringer med SmartOne-produkter?

Jeg ser i listen over støttede produkter at det finnes tre zigbee-produkter fra The Light Group, som heter SmartOne. Er det noen som har erfaringer med disse?



Det ser ut til at disse kan fungere både i Futurehome og gjennom Philips Hue, noe som i så fall hadde gitt litt ekstra fleksibilitet til å gjøre endringer i oppsettet senere.

Ingen erfaring med disse, men minidimmeren finnes under mange navn: Namron, Sunricher, Nortronic, Etman. Og utifra montering av et par av disse merkene, så funker den nok helt fint. Hva gjelder veggdimmeren ser den også ut som en sunricher variant, rebrandet.

Du har nok rett i det, @Optimus88, takk for input! Jeg snakket med en elektriker som mente disse, og namron sine, begge var rebrands av det fra sunricher. Vi ble enige om å teste ut namron-pillen på ett sted (før vi går videre andre steder), så da melder jeg tilbake her når jeg får gjort det.

1 Like

Da er han under samme oppfatningen som denne elektrikeren her :slight_smile:

Spesielt dimmepillen ser jeg over alt under forskjellige navn -trolig en fabrikk som produserer, og mange som kjøper “wholesale” som en vei inn i markedet med et smartprodukt. Eksempel er Etman og Nortronic som ikke har noen andre produkter i sin zigbee lineup.

Sunricher regnes vel som “father of all” når det kommer til smartdimmere med dimmehjul. Q-light sin Zerodim Z-wave er en av få som ikke er en rebrand, men et komplett egenutviklet produkt.