Feil på Kwh i Event Collector fra Namron Zigbee varmeovner

Hei,

Under timesforbruk i Event Collector, så har det blitt litt vilt når jeg monterte 3 stk. Namron varmeovner. Ovnene er henholdsvis på 800W, 800W og 600W. Disse samlet kan ikke forbruke mer enn 2,2Kwh, men som man ser ut ifra bildet, så er det ett enormt forbruk tidvis. Dette er veldig typisk hvis jeg kjører en snarvei som endrer på temperaturen på disse 3 ovnene og alle varmeovnene begynner å varme samtidig. Øvrig forbruk på klima fanen er 2 stk heatit releér og en simulert 300W varmekabel sløyfe, problemene dukket opp etter innstallasjon av Namron ovnene. Har og laget en automasjon som henter Kwh fra disse ovnene 3 minutter over hver hele time, men dette har ikke bøtet på problemet. Regner med det er behov for en fiks i Event Collector, hva mener du @Anders , @Espen? Noen med andre tips?

Månedsforbruk visning er Ok.

Mvh Marius Stensrød

Hei

Opplever samme utfordrigen da en Namron Ovn 800w viser et forbruk på 20kw. Dette skjer ikke hele tiden slik som du viser.

Opplever også liknende problem med Namron Zigbee termostatplugg(4512749). Den rapporterer 1009kW for en gammeldags 1000W panelovn som er plugget i.

Har samme problemet med Namron Zigbee termostatplugg.

Hei!
Ut ifra tilbakemeldingene her, ser det ut som det er måten Namron sender energidata på og måten vi leser den som kan være problemet. Jeg vet at vi har noen av panelovnene på huset, så dette må vi få undersøkt nærmere.

Hei. Har samme problem her med Namron ovnene. De viser riktig riktig sanntidsdata, men det blir helt feil oversikten. Har dere funnet ut noe enda?

Spent på resultatene, vedlagt har du målingene over 1 måned, som du ser, så er det dét gale vannvidd.

Er det noen fremdrift på dette?

Jeg trodde dette skulle være utbedret faktisk og jeg testet dette over natten med en Namron 400W.
Jeg har ikke fått noen unormale verdier og ser at den har rapportert inn 9,8kWh siden jeg satt den opp i går. Med målingen som sier 415 W stemmer dette veldig godt med at den ble satt opp på morgenen i går. (stått på i 23 og 1/2 time med 415 W i følge mine beregninger).
Kunne du forsøkt å gå inn i TP → Adapter → Zigbee → Trykk “Discover” på ovnene dine?
Ta én og én med 30 sek mellomrom, om du har flere.

Hei, jeg har nå 2 stk. Har prøvd “discover” på begge ovner, ved hver oppdatering som har kommet siden jeg har tatt opp problemstillingen. Problemet er der enda. 600W har endret ModelAlias til “narmon panelovn” og funksjoner er som vedlagt.

800W har ModelAlias “5401394” og funksjoner som vedlagt (dette er ikke riktig ifht. hva ovnen støtter)

Kwh-målingene i eventcollector for i dag er som følger.

Takk for oppdatering! Jeg skal følge opp :+1:

1 Like

Kun for å bekrefte, så var jeg innom TP og så på grafene for hver enkeltstående komponent.
HAN-Måler er oransje, de to andre er varmeovnene.