Fikse automasjoner snart? Manglende informasjon og support

Når kan vi forvente at dere fikser slik at vi kan bruke utelysene våre igjen? Som meldt for 1 måned siden så går det ikke an å lage automasjon med å slå av lyset. Kun sette til 1 %… Dette er et problem som nok en gang er på lista over ting jeg undrer meg over i Futurehome-systemet. Altså hvor lang tid skal det ta å fikse elementære bugs, noe som de fleste er avhengig av skal fungere på daglig basis?

Savner også at dere informerer kundene deres om velkjente feil som er meldt den siste tiden. Synes det er alt for lite informasjon å finne og status for feil og mangler. Et tidsperspektiv hadde jo også vært greit…

3 Likes

Stilt meg samme spørsmål selv. Ikke bare dette men om hele FH sin fremtid. Føler nå at det du får er sånn det er. Det sies at det jobbes med så mye, bug fixes og store oppdateringer. Så langt har jeg bare sett en hel masse unnskyldninger. Usikker på om det i det hele tatt er noe aktivitet i selskapet. Pratet senest med Elektroimportøren her for leden og de hadde samme inntrykk og tilbakemeldingene hos de var det samme.

Alle oppdateringer til systemet kan en finne her: Changelog | Futurehome

Vi har startet app refactorering av automasjoner som er noe vi har fokus på nå i Q4, og vil da både løse opp i flere utfordringer kunder har, og noen nye funksjoner. Spesielt innen energi.

Tok en rask sjekk i systemene. Denne buggen jobbes med i uke 43-44, og vil dermed snart introduser en fix.

Det står ingenting om disse feilene hverken på status eller changelog. Hvor skal da forbrukere, les kundene deres finne denne informasjonen? Og synes du det er greit at elementære funksjoner ikke fungerer over måneder?

Det kom ingen app oppdatering i forrige uke, som skulle løse problemene med automasjoner

Ikke overrasket! Det tar altså så utrolig lang tid å fikse helt elementære ting.

1 Like

Hva er feil med automasjon for utelys? Det funker utmerket her, både av og på etter timer. Kan velge både dimmenivå og av/på

Altså det er meldt i fra for flere måneder siden fra flere enn meg, at dersom man skal lage en automasjon hvor visse lys skal slå seg av ved f. eks soloppgang, så går det ikke å skru av «på-knappen». Kun mulig å sette på 1% lys. Vet at det gjelder mange flere enn meg, så rart at du får det til? Sikker på du har siste hub med alle oppdateringer installert både på hub og app?

Aha. Hvis du setter sliderene på siden av hvert lys til av så skal de slukke😊

Det er nettopp det som ikke går.

Så rart. Er det ulike versjoner av hubber med zigbee da? Trodde jeg hadde siste versjon av både hub og app. Testet med samboer sin (iphone), og funker der også

Hva er status? Forventet feilretting og oppdatering er passert. Får fremdeles ikke til å legge inn direkte automasjon.

En kan lmgå problemet med å først sette lysene på igjen for så av i samme automasjon.

Tyst som i graven fra FH….

Siste status er intern testing av fix, om den blir godkjent av testerne, vil den bli med på neste beta-release av appen

2 Likes

Fikses “alt” av autmasjoner nå?

Jeg sliter med å slå av og på vvb basert på strømtrekk. Jeg skjønte etterhvert at man måtte definere vvb som apparat og ikke klima for å slå av og på. Men…jeg får ikke til å sette dette uansett. Jeg vil at vvb skal slås av hvis strømtrekk i huset passerer 7500W, og at den skal slå seg på igjen etter 30 minutter. Dette er jo mulig å sette opp, men uansett så vil bare automasjonen slå av og så slå av igjen etter 30 minutter…

Jeg får heller ikke endret eller slettet eksisterende automasjoner (kun deaktivert) Veldig rart og irriterende.

@espen Er det noen tidsestimat på testingen? Vi er mange som sliter med automasjoner og vanskeliggjør SMART styring.

Det er tydelig at Futurehome ikke bryr seg med å prioritere dette. De er av den oppfatning at når kundene får satt lys ned til 1% ja så er jo lyset så godt som av og løsningen smart nok. De skjønner av den grunn ikke hvorfor vi syter og klager over dette🤷🏻‍♂️

1 Like

Nå er det webinar med Futurehome på førstkommende tirsdag, så la oss håpe det kommer noe info om dette da :slight_smile:
De har lovet info om roadmap og kommende funksjonalitet.