Futurehome bug med lysstyring

Har gammel FH boks men ny app. Versjon 1.9.73. Har mange sensorer som styrer lys på/av i forhold til bevegelse. I vel 2 uker nå har det vært slik at mange sensorer reagerer på bevegelse, men lys går ikke på, eller at det er flere minutters forsinkelse før lysene omsider kommer på. I tillegg er det slik at mange lys heller ikke går av som spesifisert, men står å brenner hele natten. Slik det er per i dag er Futurehome helt ubrukelig hjemme hos oss. Har fått tilbakemelding om at det er en bug som det jobbes hardt med å løse… Andre som har det sånn for tiden?

2 Likes

Hei!
Har du sjekket at du har nyeste programvare på alt?
Innstillinger → husholdning → hub innstillinger → oppdater programvare.

Om du skulle trenge assistanse fra Futurehome bes det ta kontakt på 23 50 68 47 eller support@futurehome.no

1 Like

Har nøyaktig samme problemet her.
Har òg vært borti at stått på full pinne hvor eneste mulighet var å fysisk skru av etter det hadde blitt helt sauna i den stunden jeg var borte (heldigvis har ikke dette skjedd lengre, men igjen ikke bra at det har vært tilfellet tidligere), og såklart at bevegelse og lys tuller med flere minutters reaksjonstid + nekter å gå av.
Skjer uansett om det kjøres oppdatering eller ei, men bug/feil dukker opp med mellomrom.

Så kan ikke si at jeg er fryktelig begeistret med å fortsette med gubben og det skal være slik…

Har vel vedvart i snart 3 uker. Siste tilbakemelding var at detter er en bug det jobbes hardt med. La oss si det slit at jeg tror ikke de går overtid for å fikse dette…. Har blitt nødt til å lage snarveier for i det hele tatt få alle lys av til et gitt tidspunkt. Med det funker heller dårlig, for lys går på igjen av seg selv uten at det er noe bevegelse… Helt håpløst.

1 Like

Og ja, siste oppdaterte programvare både på hub og app.

1 Like

Litt samme her. Har måttet tatt poll/clear for så ta “batteri Reset” på trådløse moduler for å få de til å oppføre seg igjen blandet annet.
For de 3 gangene da leilighet ble oppe i 28 grader med varmeovner var det så lagt som å fjerne og re-inkludere igjen.
Skal sies at det har ikke skjedd noe alvorlige bugs på wallplugg på 1,5-2 år, men lys skjer i tide og utider og var spesielt tilstede etter oppdateringen nå sist.

Ser det har vært tilstede med ekstrem latency med lås i tillegg…