Meget treg respons i app og fra bevegelsessensorer

Hei,

Har prøvd å få tak i dere via henvendelse på support-side og via telefon deg siste 2 uker, uten hell. Lurer på om det jobber noen i det hele tatt i dette firmaet. Da prøver jeg her som en siste utvei.

Kontaktpersonen min er Arild hos Aarseth elektro, som har installert Futurehome i boligen vår.

Har en del problemer med systemet, listet under:

  1. Det er ikke mulig å lage en backup av smarthub.

  2. Fibaro bevegelsessensorer tenner ikke lysene i sine respektive rom, eller tenner dem med en stor forsinkelse på 1 minutt eller mer. Kommandoserien i baderommet er vel definitivt den med størst problemer. Virket som det er en uforholdsmessig stor treghet i systemet. Det samme gjelder brytere og dimmere i appen. Det tar lengre tid før lys reagerer på kommando.

  3. Jeg får ikke linket min Hue bridge til Futurehome app.

Setter pris på all assistanse her.

/Eirik

Hei @Ebj!
Dessverre har det vært veldig mye å gjøre på support den siste tiden, i tillegg til en del sykdom.
Vi jobber aktivt med tiltak på denne fronten.

  1. Vi har undersøkt huben din og skal forsøke å fikse dette. Jeg har meldt det videre til de rette utviklerne hos oss som har mulighet til å se på dette.

  2. Det ser ut som det er flere av enhetene dine vi ikke klarer å få kontakt med. Dette kan gjøre at huben vil slite med responsen på de andre enhetene. Grunnen er at huben bruker mye tid og krefter på å forsøke å få kontakt med enhetene som ikke responderer. Vi anbefale å prøve en reinkludering av de enhetene du ikke får kontakt med.

  3. Finner du ip og hue-id i playground appen? Trykker du på Hue bridgen like før du trykker connect i appen? I så fall, hvilken feilmelding får du opp?

1 Like

Hei. Mange takk for svar!

  1. Det høres bra ut. Da hører jeg fra dere angående denne.

  2. Vi har en del takstikk mot smartlysdimmer av type heatit z-dim2 eller brytere med fibaro dimmer 2 hvor lampe ikke er koblet til ennå. Jeg vil anta at de ikke registreres av smarthub før lampe er på plass? Hvis de kan legges til før lampe er på plass, trenger jeg en instruks på hvordan dette kan gjøres.

  3. Dette fikk jeg til. Jeg hadde ikke koblet både smarthub og hue bridge nedstrøms samme ruter. Nå har jeg fått koblet denne mot smarthub!

/Eirik

Hei,

Hva er status på punkt 1?

I Itillegg kan jeg opplyse om at det hjelper å fjerne enheter uten kontakt med smarthub.

Jeg har imidlertid et punkt til:

Jeg har liggende inne noen automasjoner i app som jeg ikke greier å slette eller redigere. Hvordan fjerner jeg disse og oppretter nye som er mulige å slette?

/Eirik

Hei!
Jeg skal få sjekket ut statusen ila. morgendagen :+1:
Godt å høre at det begynner å hjelpe på responsen.
De automasjonene som ligger under kategorien “rom” er dessverre ikke mulig å slette. Disse er automatiske linkinger som kan deaktiveres. Vi jobber med en oppdatering på denne fronten, men den har dessverre blitt litt nedprioritert.

1 Like

Hei,

Den er grei. Fikk du noe svar vedrørende backup av smarthub?

tor. 17. nov. 2022, 17:17 skrev Anders Faleide via Futurehome <notifications@futurehome.discoursemail.com>:

Det viser seg å være mer vrient enn først antatt. Det jobbes med, og nå venter jeg svar fra de som er enda et nivå dypere i systemet her :sweat_smile: Beklager så mye at dette har tatt tid, men vi skal komme til bunns i dette. (det er vi også nødt til for egen del)

1 Like

Hei @Ebj !
Beklager dette har tatt så lang tid, men backup problematikken skal nå være rettet hos deg. Jeg lagde en backup for deg :slight_smile:

1 Like

Hei, det er supert👍 Takk for hjelpen!

/Eirik

tir. 22. nov. 2022, 10:25 skrev espen via Futurehome <notifications@futurehome.discoursemail.com>:

2 Likes