Flow som kjører en gang basert på lux

Prøver å sette opp en flow som kjører solskjerming ned ved X antall lux. Det jeg ønsker er at den kjører bare en gang. Så om noen kjører den opp manuelt på bryter så skal den ikke gå ned igjen mer det døgnet selv om lux overstiger gitt verdi. Anyone?

Har ikke fått laget det selv enda, men planen er å sette en variabel til true når den kjøres ned. Så setter jeg den til false igjen når den kjøres opp basert på lux. Må nok ha en tilsvarende variabel for når den kjøres opp.
Eneste problemet vil være ved store variasjoner i lux. Da vil den uansett bli overstyrt.
Et annet alternativ er å lytte på event fra solskjermen, og sette en variabel dersom den er trigget fra noe annet enn flow, men det blir litt mer komplisert.

Hva med å bruke “wait” etter man sette variabelen slik at den ikke går opp/ned før en bestemte periode? e.g. - set variabel til true - wait 15 min - set variabel to false.

Dette kan du løse med «set variabel-true» når den kjøres ned, så kan du bruke «time trigger» for å sette den til false ved midnatt f.eks

Da kan du bruke denne variabelen etter lux triggeren, så screen går ned automatisk bare hvis variabel=false