Forskjellig temperaturinnstilling under klima og enhet

Når jeg er inne i Futurehome appen og klikker meg inn på Klima, så får jeg opp en liste med alle rommene mine. Hvert rom viser en temperaturinnstilling og målt temperatur. Noen rom har én varmeenhet og andre to. Jeg har én Heatit termostat, fire Adax panelovner og én Mill gulvovn koblet til Adax smart strømadapter.

Temperaturinnstillingen som vises under Klima er ikke korrekt i henhold til hva ovnene er satt til. Jeg styrer vanligvis temperaturen direkte på ovnenes panel eller via Adaxappen siden jeg ikke kan stole på det som vises i Futurehome.
Hvis jeg klikker meg inn på en av enhetene så vises derimot den korrekte temperaturen ovnene er satt til.
Se vedlagte bilder som ligger i motsatt rekkefølge.

Er det mulig å fikse dette og hva er det som er feil?





På klima siden vises gjennomsnitt temperatur for alle sensorene i hele rommet. I stuen er røykvarsleren som drar opp gjennomsnittet. Temp innstillingen på rommet forandres ikke før man bruker den til å stille inn temperaturen.

Jeg bare ignorere det. Ikke alle mine enheter har mulighet til å justere temp avvik, så jeg har ikke bruk for den.

For å få vekk brannvarslar frå snittemperatur i rommet må du lage eit nytt fiktivt rom ‘stue-røykvarsler’ og legge den i det rommet. Då vil den bli ekskludert frå temperaturberegning i stuen.