Hei!
Jeg er ikke engang nybegynner, jeg har FH under vurdering for bruk hjemme… Ståa er som følger: Jeg har en greit stor (30 lamper, 5 brytere og 3 sensorer) Hue-basert belysningsløsning installert, bruker først og fremst iConnectHue for å kontrollere den.
Nå er tanken å utvide og skaffe meg mer/bedre funksjonalitet. Jeg ønsker meg noe som er litt mer programmerbart, sånn at jeg f.eks kan lage forskjellig adferd etter tilstandsvariabler, i tillegg til trykk på brytere eller at sensorer trigger. I tillegg ønsker jeg å bruke annet utstyr enn det Hue har å tilby, f.eks dørsensorer, vannvakt og slikt… Så da er tingene jeg lurer på:
- Jeg vet at jeg kan integrere mot Hue, men hva er den beste måten når jeg har et eksisterende Hue-anlegg oppe og fungerer?
- Kan jeg overføre adferden til brytere og sensorer til FH, slik at jeg kan kode varierende oppførsel etter både tid og tilstander jeg setter vha brytere eller sensorer?
- Kan jeg bruke Z-wave sensorer til å trigge lys på/av “inne i” Hue-delen av anlegget?
- Jeg har også en Yale Doorman på ytterdøra, er det mulig/gir det mening å integrere den i FH?
- Kan jeg bruke FH til å sende beskjeder til utstyr som snakker Wi-Fi, f.eks til en fast IP-adresse?
…om mesteparten av svarene på dette er “ja, og slik gjør du det: …” så tror jeg at det blir en Futurehome-hub rundt neste sving!
Mvh,
Stig