Futurehome og Hue? Yale?

Hei!
Jeg er ikke engang nybegynner, jeg har FH under vurdering for bruk hjemme… Ståa er som følger: Jeg har en greit stor (30 lamper, 5 brytere og 3 sensorer) Hue-basert belysningsløsning installert, bruker først og fremst iConnectHue for å kontrollere den.
Nå er tanken å utvide og skaffe meg mer/bedre funksjonalitet. Jeg ønsker meg noe som er litt mer programmerbart, sånn at jeg f.eks kan lage forskjellig adferd etter tilstandsvariabler, i tillegg til trykk på brytere eller at sensorer trigger. I tillegg ønsker jeg å bruke annet utstyr enn det Hue har å tilby, f.eks dørsensorer, vannvakt og slikt… Så da er tingene jeg lurer på:

1. Jeg vet at jeg kan integrere mot Hue, men hva er den beste måten når jeg har et eksisterende Hue-anlegg oppe og fungerer?
  2. Kan jeg overføre adferden til brytere og sensorer til FH, slik at jeg kan kode varierende oppførsel etter både tid og tilstander jeg setter vha brytere eller sensorer?
  3. Kan jeg bruke Z-wave sensorer til å trigge lys på/av “inne i” Hue-delen av anlegget?
  4. Jeg har også en Yale Doorman på ytterdøra, er det mulig/gir det mening å integrere den i FH?
  5. Kan jeg bruke FH til å sende beskjeder til utstyr som snakker Wi-Fi, f.eks til en fast IP-adresse?

…om mesteparten av svarene på dette er “ja, og slik gjør du det: …” så tror jeg at det blir en Futurehome-hub rundt neste sving! :wink:
Mvh,
Stig