Google Home integration is now available for everyone

Hello everyone!

We can now announce that Google Home is available for everyone.

To link your Futurehome household to Google Home, you can follow this guide:

7 Likes

Føler meg dum når jeg ikke klarer å logge inn… jeg har prøvd alle passord jeg har i Futurehome sammenheng, men får bare feil :sweat_smile:

2 Likes

Første reaksjon: KONGE!

Andre reaksjon: som JonSlow. Brukernavn/passord avslås

3 Likes

Jeg klart å avbryte integrasjonen og får nå feilmelding når jeg begynner på nytt.

Hvordan kommer jeg videre?

3 Likes

Så langt kom jeg og. Og ikkje videre

Jeg har integrasjonen som har vært tidligere, en som ble avsluttet.
Er det noe nytt nå? Hva anbefaler dere at man gjør for oss som ble med på første beta?

Var jeg litt trigger-happy når jeg postet dette på smarthus og IOT gruppen nå, uten å sjekke tilbakemeldingene? :sweat_smile:

Som beta-bruker fra dag en kan jeg rapportere at det fortsatt fungerer her -selvom jeg har hatt en minor bug siste uken med et par enheter jeg la til i FH i et rom jeg kaller “Plantelys” - som dukket opp i Entre i google home (Flyttet de manuelt) :slight_smile:

Veldig bra, enda en grunn for å selge inn Futurehome :smiley:

1 Like

Funker her, logget inn og alt kom inn på første forsøk. Dette blir bra :slight_smile:

1 Like

Virket på første forsøk her. Fjernet kobling mot gammel løsning først, la til ny etterpå.

Veldig kjekt! Når regner dere med å støtte rollershutter?

Jeg fjernet beta integrasjonen og forsøkte å legge til den nye. Den feilet i går, men fungerte i dag morges når jeg prøvde.

Mine problemer gikk også over, fungerer nå :+1:

Til dere som har hatt Beta en stund - skal det ikke være mulig å styre individuelle lyskilder i et rom? På badet har jeg “spotter” og “speillys” - sier jeg f.eks “lys bad 50%/av/på” fungerer det fint, da reagerer alt - men prøver jeg å si " slå på speillys" får jeg beskjed om at fru google ikke forstår hva jeg mener.

Det skal være mulig å styre individuelle lys ja, men min erfaring er at ikke fru google hører alle ord riktig på norsk🙈
Prøv å sjekk loggen i Google Home appen for å se hva den egentlig hører når du sier kommandoen.

Det kan være at det blir oppfattet som «speil lys» istedenfor «speillys».
Hadde det problemet på et par enheter, noe jeg løste med å endre navn til det navnet google oppfatter :+1:t2:

Takk for tips…! Home-loggen er dessverre skåltom, av en eller annen grunn…

Prøv å endre navn på enheten til engelsk navn, og prøv på nytt? Føler at den norske integrasjon ikke er helt med alltid. Hører feil også. Ba frøken G om å slå av plantelys. Hun hørte alle lys…som fikk min frøken til å få latterkrampe av konsekvensene og kalle meg Rema-mannen :man_shrugging::rofl:

3 Likes

Jeg fant i assistent-loggen at den har hørt meg riktig, men likevel ikke forstått:

1 Like

Prøv “sett spotter på hovedbad til 70%”

Godt jobbet med å få dette på plass!

Kommer inn og får opp lys, sensor, temp, men ikke screens? Er det ikke støtte for å styre solskjerming?

Kult at dette er på plass. Jeg får imidlertid ikke inn alle enheter. Får bare de som er i stuen. Det er 9 stk. Integrasjonen viser derimot 11.