Google Home integration is now available for everyone

Hello everyone!

We can now announce that Google Home is available for everyone.

To link your Futurehome household to Google Home, you can follow this guide:

7 Likes

FÞler meg dum nÄr jeg ikke klarer Ä logge inn
 jeg har prÞvd alle passord jeg har i Futurehome sammenheng, men fÄr bare feil :sweat_smile:

2 Likes

FĂžrste reaksjon: KONGE!

Andre reaksjon: som JonSlow. Brukernavn/passord avslÄs

3 Likes

Jeg klart Ä avbryte integrasjonen og fÄr nÄ feilmelding nÄr jeg begynner pÄ nytt.

Hvordan kommer jeg videre?

4 Likes

SĂ„ langt kom jeg og. Og ikkje videre

Jeg har integrasjonen som har vĂŠrt tidligere, en som ble avsluttet.
Er det noe nytt nÄ? Hva anbefaler dere at man gjÞr for oss som ble med pÄ fÞrste beta?

Var jeg litt trigger-happy nÄr jeg postet dette pÄ smarthus og IOT gruppen nÄ, uten Ä sjekke tilbakemeldingene? :sweat_smile:

Som beta-bruker fra dag en kan jeg rapportere at det fortsatt fungerer her -selvom jeg har hatt en minor bug siste uken med et par enheter jeg la til i FH i et rom jeg kaller “Plantelys” - som dukket opp i Entre i google home (Flyttet de manuelt) :slight_smile:

Veldig bra, enda en grunn for Ă„ selge inn Futurehome :smiley:

1 Like

Funker her, logget inn og alt kom inn pÄ fÞrste forsÞk. Dette blir bra :slight_smile:

1 Like

Virket pÄ fÞrste forsÞk her. Fjernet kobling mot gammel lÞsning fÞrst, la til ny etterpÄ.

Veldig kjekt! NĂ„r regner dere med Ă„ stĂžtte rollershutter?

Jeg fjernet beta integrasjonen og forsÞkte Ä legge til den nye. Den feilet i gÄr, men fungerte i dag morges nÄr jeg prÞvde.

Mine problemer gikk ogsÄ over, fungerer nÄ :+1:

Til dere som har hatt Beta en stund - skal det ikke vĂŠre mulig Ă„ styre individuelle lyskilder i et rom? PĂ„ badet har jeg “spotter” og “speillys” - sier jeg f.eks “lys bad 50%/av/pĂ„â€ fungerer det fint, da reagerer alt - men prĂžver jeg Ă„ si " slĂ„ pĂ„ speillys" fĂ„r jeg beskjed om at fru google ikke forstĂ„r hva jeg mener.

Det skal vĂŠre mulig Ă„ styre individuelle lys ja, men min erfaring er at ikke fru google hĂžrer alle ord riktig pĂ„ norsk🙈
PrÞv Ä sjekk loggen i Google Home appen for Ä se hva den egentlig hÞrer nÄr du sier kommandoen.

Det kan vÊre at det blir oppfattet som «speil lys» istedenfor «speillys».
Hadde det problemet pÄ et par enheter, noe jeg lÞste med Ä endre navn til det navnet google oppfatter :+1:t2:

Takk for tips
! Home-loggen er dessverre skÄltom, av en eller annen grunn


PrÞv Ä endre navn pÄ enheten til engelsk navn, og prÞv pÄ nytt? FÞler at den norske integrasjon ikke er helt med alltid. HÞrer feil ogsÄ. Ba frÞken G om Ä slÄ av plantelys. Hun hÞrte alle lys
som fikk min frÞken til Ä fÄ latterkrampe av konsekvensene og kalle meg Rema-mannen :man_shrugging::rofl:

3 Likes

Jeg fant i assistent-loggen at den har hÞrt meg riktig, men likevel ikke forstÄtt:

1 Like

PrĂžv “sett spotter pĂ„ hovedbad til 70%”

Godt jobbet med Ä fÄ dette pÄ plass!

Kommer inn og fÄr opp lys, sensor, temp, men ikke screens? Er det ikke stÞtte for Ä styre solskjerming?

Kult at dette er pÄ plass. Jeg fÄr imidlertid ikke inn alle enheter. FÄr bare de som er i stuen. Det er 9 stk. Integrasjonen viser derimot 11.