Heatit 3 endrer seg ikke. Hjelp?

Sliter med at på undermenyen til dashbordet så ser det ut som temperaturen har endret seg, men når jeg går videre inn i termostaten ser jeg fortsatt at den står på forrige temperatur. Displayet på Heatit 3 termostaten viser også forrige temperatur før endring. Noen som kan hjelpe meg? Er jo helt umulig ved modusskifte da det ser ut som den har endret seg men om jeg ser på termostaten har den ikke justert seg slik jeg også ser inne i selve termostaten i appen?


Har samme problem på Ztrm2fx ved modusbytte. Kan plutselig oppdage at et rom er iskaldt, selv om termostat er innstilt til 22gr ifølge appen…

Samme som her at om du trykker på termostaten i appen så ser du at den ikke har endret seg? Selv om det ser ut som den har endret seg på «hovedmeny- bildet» Fikk beskjed om at det var rulla ut en oppdatering på dette og fikk huden full av en på support telefon om at det de gjorde nå hadde løst problemet. Tydeligvis ikke. Håper support kan svare på denne. Om det er jeg som gjør noe galt eller om de har en løsning på dette. Lite smart at varmen står på full guffe hele natten selv om appen forteller noe annet.

Stemmer. Her er et eksempel på en som viser feil status nå. Som du ser så er det verdien inne på enheten som stemmer, da gulvsensor ligger stabilt på 15 grader


Har en følelse av at det er mange som sliter med dette, men sitter i god tro om at den er innstilt i henhold slik første bildet viser uten å gå hele veien inn og se at dette faktisk ikke er tilfelle.

1 Like

Hei!
Leit å høre at dere opplever problemer, men det kan virke som dere er en av de som er berørt av et pågående problem med “connection til hub core”. Står info om det her; https://status.futurehome.io/
(Det er også en subscribe knapp oppe til høyre, da får du epost ved oppdateringer på status).
For å løse problemet kan support hjelpe deg med en “workaround” inntil fiksen er ferdig i intern testing.
Support kan nås på (+47) 23 50 68 47 eller support@futurehome.no

1 Like

Hei Espen. Fikk beskjed når jeg ringte inn forrige uke og fortalte problemet at det var et eller annet som ikke hadde kjørt på HUBen på en stund men at vedkommende hadde startet dette på nytt igjen når jeg pratet med han. Dette gjorde ikke saken noe bedre. Er det dette du refererer til eller er det noe mer slik at jeg skal ringe på nytt? Er jo helt uholdbart. I går viste den i appen at gradene var justert. Så på termostatene og 8 av 10 sto fortsatt på full gass. Tok en titt i undermenyen slik jeg forklarte over og det sto alle disse 8 på samme temp som termostaten viser… og ikke det appen viser i første bildet, der sto det at de hadde senket seg. Det er jo helt håpløst og totalt sløsing av energi.

Hadde vært fint med et svar på dette så jeg vet hva jeg skal gjøre videre :blush:

Hei!
Det som viser inne på enheten er som regel det som er riktig. Da infoen der oppdateres direkte fra adapterne til de ulike protokollene. Det som vises i på rom nivå kommer fra “state machine” i hub core, som for noen kunder kan oppleve er feil. Da anbefales det å ta kontakt med support for sjekk/hjelp til en workaround. Som status siden indikerer så er en fiks i intern testing for øyeblikket.

Jeg kontaktet nettopp support om dette problemet, og snakket med en svært lite hjelpsom Tord. Han hadde aldri hørt om noen fix/workaround, og skjønte ikke hva jeg snakket om. Og forum hadde han ikke anledning til å sjekke… Great…

Velkommen i klubben.

1 Like

Dine er hvertfall på, jeg må snart fjerne istapper i kjelleren :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Første gangen fruen har klaget på at det er for VARMT🙈 sparer ikke akkurat strøm med såkalt smarthus når det står og pøser på varme🤦🏻 Får dere sett på dette snarest @espen ?

Sliter fortsatt med dette vi også. Ingen endring selv etter denne «core» oppdateringen på HUB som skulle fikse det i forgårs.

Jeg har kjørt exclusion på en termostat med håp om at nytt oppsett skulle hjelpe, og nå får jeg ikke koblet til i det hele tatt. Hub finner termostaten, men oppsett feiler.

Hmm, nå får jeg ikke lagt til en røykvarsler heller, har en følelse av at dette stikker noe dypere…

Andre som opplever liknende?

Hei!
Leit å høre at dere opplever problemer. For å klare å følge opp alle er det best om dere rapporterer dette inn til support på (+47) 23 50 68 47 eller support@futurehome.no.
Så mange detaljer som mulig settes pris på så skal vi undersøke :slight_smile:

Slider problemet undersøkes og jobbes med - siste status er på status.futurehome.io

Det er jo helt håpløst. Jeg har ringt dere 5 ganger om dette problemet. De to siste gangene har jeg blitt lovet tilbakemelding og et begynner å bli en stund siden. I dag kom vi hjem til kaldt hus igjen på 4 av 9 termostater. Er jo tydelig at det er et problem. Her er et eksempel for å teste ut. Under klima så står det 20 grader. Slideren er oransj som da er en indikasjon på at den varmer. Trykker jeg på «varmekabler» som du ser i bildet så står det fortsatt 19 grader og 0W effekt. Her har jeg satt 20 grader i modusskifte.



I dag syntes ikke fruen det var varmt🤦🏻
Hvordan går det med denne fixen @espen ?
Er det mulig å rulle tilbake denne core oppdateringa? Ble bare verre for vår del, etter oppdatering…