heatit z-trm3
Sliter med 2 av 5 termostater i hytta. Felles for begge er at de er i rom med folie gulvvarme mens de øvrige (som fungerer) er i flislagte gulv.
Alle termostater er satt til sensor AF.
Kanal 1, 2 og 4 er satt til rom og type, mens resterende kanaler (0 og 3) er «ingen rom / «ikke noe».
Når jeg går til kanal 4 (gulvsensor) så står det -6,7 grader (helt på trynet feil), mens for kanal 2 (internal sensor) står det 22,3 grader (mer riktig).
Når vi ikke er på hytta så har vi satt temp til 12-14 grader i hytta. De 2 som kødder er satt til 12. Med andre ord; når rommet er 22,3 grader i skrivende stund så burde de koblet ut (ikke varme videre). Men de kjører på full effekt, og jeg misstenker at de tror det er -6,7 grader ref. Kanal 4 (gulvsensor). Den andre viser -14 grader, så enda verre der.
Hva kan jeg gjøre med dette? Har nå slått de av, for å ikke trekke 4 kw unødvendig. Burde de stått på sensor F (gulvsensor) ? Kan det endres via parameter? I så fall; rask forklaring på hvordan…
Håpløst når det ikke fungerer - og; skummelt hvis jeg ikke følger med, for da kan gulvet bli ekstremt varmt.
På forhånd takk til de som gidder å hjelpe.
- CA