Heatit termostater og kanaler

Jeg har satt opp 5 stk nye Heatit ztrm3 termostater. Jeg benytter Ch_00 for justering av temp og ch_04 som sensor

Problemet
jeg har er at dersom jeg benytter ch04 rapporterer ikke Futurehome forbruk på termostaten, ei heller riktig temp. eks. Jeg setter termostat i app til 22 grader, ch_04 viser 18,5 grader. Når jeg ser på termostat så står det 22 grader, men den er ikke aktiv slik at den kan oppnå 22 grader. Dersom jeg booster den veldig høyt lyser den rødt og varmer, men det rapporteres ikke forbruk på “live” oversikt i app.

Noen som vet hva som kan være galt, evt hvordan man ideelt burde kombinere kanaler for å oppnå best resultat. Jeg har benyttet ch04 da jeg på bad f.eks ønsker varmt gulv.

Hei @cobraper1978!
Sjekk ut denne for kanaloppsett;

Der står det også beskrevet hvordan du konfigurerer selve termostaten til å bruke riktig føler (rom-føler, ekstern kablet føler eller gulv føler)
Om det er noe mer du lurer på er det bare å spørre :slight_smile:

Hei,

Jeg får fremdeles ikke rapport om for ruk i sanntid.

F.eks så står inngang nå på, men det vises ikke i dashboard

Biser heller ikke noe oversikt over total mengde av strømforbruk for denne devicen.

Hei igjen!
Bruker du kanal 0 eller kanal 1 for “selve termostaten” ?
Dersom du bruker kanal 0; sett den til ingen rom, og bruk prøv med kanal 1 :slight_smile:

Takk jeg tester, et siste spørsmål. Dersom man vil bruke både gulv og rom sensor (A/F) tildeler man da begge sensorer rom?

Mvh

Per Andreas

Hei igjen!
Det er innstillingen på termostaten som bestemmer hvordan termostaten skal oppføre seg. Dersom du ønsker å ha et snitt av begge sensorene kan du legge inn både gulvsensor og romsensor i samme rom :slight_smile:
Er kjent med noen som har termostaten montert på utsiden av badet og bruker gulvsensoren for å regulere bade gulvet og romsensoren for å ha en temperaturmåling for gangen.
Du står fritt til å velge hva som passer deg best