Heatit Z-Temp 2

1.Hvordan vil denne koble opp mot FH der man har en Fibaro Single Switch som styring av panelovner?

  1. Kan disse assosieres direkte mot styringen av switchen?

3.Vil temp endres i displayet når man endrer temp i FH appen?

  1. Hvis en sensor er i samme rom og den måler annen temp enn Z-Temp. Vil da FH appen viser annen temp en på displayet?

Merket uvanlig stor pågang på denne tråden :crazy_face:

Kort fortalt er spørsmålet: vil justering av temp direkte i FH appen også justere ønsket temp i displayet på Z-Temp 2? Og motsatt? Da vil det i praksis skulle fungere slik jeg ønsker.

I dag styrer en Fibaro Sensor temp i rommet ved å slå av og på en Fibaro Switch (som styrer en panelovn) iht satt temp via FH hub’n. Men er litt upraktisk hvis noen ønsker å justere temperaturen i rommet uten å ha mobilappen tilgjengelig.

Jeg har ikke noe å bidra med her, men håper også at det fungerer på samme måte som du ønsker.

Fruen har en panelovn på sitt kontor, og «gidder» ikke å bruke appen til å justere temp når hun fryser (noe hun gjør forholdsvis ofte🙈), og da blir det til at hun maser på meg om å stille opp temperaturen

2 Likes

Hei. Jeg har ikke samme utstyr, men funksjonen bør være lik selvom.

Jeg la en Fibaro Switch i samme rom som en Elko varmekabeltermostat, og når jeg justerte opp temperaturen så slo pluggen seg på.

Elko termostaten bruker gulvføler for regulering av VK, men luftføler for regulering av varmeovn da.

1 Like

Kjenner ikke det produktet direkte enda, men vil tro funksjonen eller iallefall tanken er at den oppfører seg likt Danfoss RS termostat.
Siste kommando gjelder, uavhengig om den er satt fra app eller på termostaten.
Ønsket temp oppdateres begge veier. Kan være noe delay på visningen på termostat riktignok, avhengig av hvor ofte den henter verdier (for å spare batteri).

1 Like

Håper du har rett. Da blir det i tilfelle en slik.

Funket dette ?

Ja, men termostaten viser ikke set temp hvis den er endret fra app. Og virker heller ikke som FH tar i mot info når bevegelsessensor oppdager bevegelse. Bør jo kunne det mtp at displayet slår seg på ved bevegelse.

Altså fungerer den tilnærmet som tiltenkt ift varme

Flott å høre, vet du om den er mulig å få inn en en elko ramme? Eller har du satt den alen?

Alene. Passer ikke i Elko ramme.