Hjelp med Heatit Z-Push

Hei,

Jeg er relativt ny innen smarthus/Futurehome. Lurer på om noen her inne kan hjelpe meg med oppsettet av en Heatit Z-Push Wall Controller. Hadde elektriker på besøk i går som fikk satt opp et takpunkt og en Fibaro Dimmer 2. Dette fungerer som det skal men fruen ønsker bryter til denne lampa fremfor å alltid må inn i app.

Er det noen som kan hjelpe en glad amatør på hvordan jeg skal gå frem for å få dette til å snakke sammen? Gjerne en litt detaljert beskrivelse. Skjønner egentlig veldig lite akkurat nå.

Pål

1 Like

Fekk du til dette? Sliter med det samme

Fibaro går på Z-wave, så hvis man kjøper en trådløs bryter på Z-Wave så kan man assosiere disse i appen. Det gjøres under assosiasjoner når du er på bryteren. Da slipper man inn i Thingsplex eller Automasjoner i appen, og det fungerer selv om huben er frakoblet.

Prøver for harde livet. Forstår ikkje parameter setting og gruppe greiene. :see_no_evil:

Har du også “Heatit Z-Push Wall Controller”? Hvis du skriver inn 2 på assosiasjoner, så kan du tilordne ett annet objekt med Gruppe 2 kriterier, Alle gruppene i vedlagt bildet.

Oppskriften på assosiere er som følger:
Velg bryteren i appen og trykk “forbindelser” → skriv gruppenummer (2 er øverste par, 3 er nest øverst osv.) → Hold inne de to øverste knappene i 3 sek (uavhengig av hvilket nummer du skrev) → deretter trykk neste → velg lyset(ene) du ønsker på denne gruppen → hold inne de 2 øverste igjen → Ferdig.

1 Like

Eg er sjokka. Har ikkje lese det der med å holde inne knappane noko plass. Har iallefall ikkje funne det. Er det mulig? Nå funka da. Tusen tusen takk!

Flott.
Fikk denne beskrivelsen av en Anders hos support hos future home.

Slet med det samme som dere.
Veldig vanskelige beskrivelser å forstå viss en ikke kan det på forhånd.

Regel nr 1 i utforming av bruksanvisning til kunder og bukere burde være.

Utform den enkelt, slik at ALLE kan forstå dem. Også de som ikke har erfaring med utstyret.

Mv.

Enig. Ser for meg at det ville være tidsbesparande både for kunde og support.

Ser nå faktisk ut som om bryteren berre held funksjonen ei lita stund. Kva skjer? Plutselig er det null funksjon