Jeg er relativt ny innen smarthus/Futurehome. Lurer på om noen her inne kan hjelpe meg med oppsettet av en Heatit Z-Push Wall Controller. Hadde elektriker på besøk i går som fikk satt opp et takpunkt og en Fibaro Dimmer 2. Dette fungerer som det skal men fruen ønsker bryter til denne lampa fremfor å alltid må inn i app.
Er det noen som kan hjelpe en glad amatør på hvordan jeg skal gå frem for å få dette til å snakke sammen? Gjerne en litt detaljert beskrivelse. Skjønner egentlig veldig lite akkurat nå.
Fibaro går på Z-wave, så hvis man kjøper en trådløs bryter på Z-Wave så kan man assosiere disse i appen. Det gjøres under assosiasjoner når du er på bryteren. Da slipper man inn i Thingsplex eller Automasjoner i appen, og det fungerer selv om huben er frakoblet.
Har du også “Heatit Z-Push Wall Controller”? Hvis du skriver inn 2 på assosiasjoner, så kan du tilordne ett annet objekt med Gruppe 2 kriterier, Alle gruppene i vedlagt bildet.
Oppskriften på assosiere er som følger:
Velg bryteren i appen og trykk “forbindelser” → skriv gruppenummer (2 er øverste par, 3 er nest øverst osv.) → Hold inne de to øverste knappene i 3 sek (uavhengig av hvilket nummer du skrev) → deretter trykk neste → velg lyset(ene) du ønsker på denne gruppen → hold inne de 2 øverste igjen → Ferdig.