Heatit Z-Push Wall Controller - Assosiasjoner

Hei,
Jeg har problemer med å få satt assosiasjoner for min Heatit Z-push Wall controller. Det skal være to brytere som skal styre hver sin del av en fibaro double switch. Parameter er satt riktig mhp. dette.

  • Jeg har lest tidligere poster knyttet til dette og har kontrollert at begge er innlært med usikker tilkobling.
  • Jeg har forsøkt å legge inn assosiasjonene både via app og TP.
  • Jeg har prøvd diverse metoder for å vekke kontrollere, både trykke 6 ganger på nedre knapper (slik det står i manualen), men også å holde inne to knapper (dette har fungert best når jeg eksempelvis prøvde å kontrollere parametre i TP)
  • Jeg har slettet og lagt til bryteren på nytt et par ganger

Nå begynner jeg å gå tom for hjelpemidler og tålmodighet, har allerede tømt et batteri til bryteren, så derfor søker jeg visdommen til dere på forumet :slight_smile: Jeg har en snikende følelse på at jeg ikke vekker kontrolleren riktig

Prøv dette.:slightly_smiling_face:
Oppskriften på assosiere z push er som følger:
Velg bryteren i appen og trykk “forbindelser” → skriv gruppenummer (2 er øverste par, 3 er nest øverst osv.) → Hold inne de to øverste knappene i 3 sek (uavhengig av hvilket nummer du skrev) → deretter trykk neste → velg lyset(ene) du ønsker på denne gruppen → hold inne de 2 øverste igjen → Ferdig.

1 Like

Hei og takk for tilbakemelding. Litt usikker hva du mener med øverste par (men tror kanskje du tenker på en z push button 8 e.l.), jeg har en z push wall controller, vet du hva tilsvarende er der?

1 Like

Hei!
Det stemmer som du sier, AdiZ, at den oppskriften er en z-push button og ikke wall controller. (To foskjellige versjoner av Heatit sin trådløse bryter). Men det å holde inne øverste par i 3 sekunder aktiverer inkluderingsmodus på bryteren, det samme som 6 raske trykk på wall controller gjør. Det høres ut som du har gjort det meste riktig her. Sist jeg testet dette mener jeg å huske at den responderte forskjellig ut ifra hvilken knapp/vippe jeg trykket 6 raske på. Mitt tips er å prøve systematisk gjennom alle 6 (eller 4 om du har 2 vipper), og hvis det ikke funker etter det, ring support. Det er ikke umulig at feilen ligger et annet sted. (Tlf: 23506847 - mellom 08-16 på hverdager)