Hei,
Jeg har problemer med å få satt assosiasjoner for min Heatit Z-push Wall controller. Det skal være to brytere som skal styre hver sin del av en fibaro double switch. Parameter er satt riktig mhp. dette.
- Jeg har lest tidligere poster knyttet til dette og har kontrollert at begge er innlært med usikker tilkobling.
- Jeg har forsøkt å legge inn assosiasjonene både via app og TP.
- Jeg har prøvd diverse metoder for å vekke kontrollere, både trykke 6 ganger på nedre knapper (slik det står i manualen), men også å holde inne to knapper (dette har fungert best når jeg eksempelvis prøvde å kontrollere parametre i TP)
- Jeg har slettet og lagt til bryteren på nytt et par ganger
Nå begynner jeg å gå tom for hjelpemidler og tålmodighet, har allerede tømt et batteri til bryteren, så derfor søker jeg visdommen til dere på forumet
Jeg har en snikende følelse på at jeg ikke vekker kontrolleren riktig
Prøv dette.
Oppskriften på assosiere z push er som følger:
Velg bryteren i appen og trykk “forbindelser” → skriv gruppenummer (2 er øverste par, 3 er nest øverst osv.) → Hold inne de to øverste knappene i 3 sek (uavhengig av hvilket nummer du skrev) → deretter trykk neste → velg lyset(ene) du ønsker på denne gruppen → hold inne de 2 øverste igjen → Ferdig.
1 Like
Hei og takk for tilbakemelding. Litt usikker hva du mener med øverste par (men tror kanskje du tenker på en z push button 8 e.l.), jeg har en z push wall controller, vet du hva tilsvarende er der?
1 Like
Hei!
Det stemmer som du sier, AdiZ, at den oppskriften er en z-push button og ikke wall controller. (To foskjellige versjoner av Heatit sin trådløse bryter). Men det å holde inne øverste par i 3 sekunder aktiverer inkluderingsmodus på bryteren, det samme som 6 raske trykk på wall controller gjør. Det høres ut som du har gjort det meste riktig her. Sist jeg testet dette mener jeg å huske at den responderte forskjellig ut ifra hvilken knapp/vippe jeg trykket 6 raske på. Mitt tips er å prøve systematisk gjennom alle 6 (eller 4 om du har 2 vipper), og hvis det ikke funker etter det, ring support. Det er ikke umulig at feilen ligger et annet sted. (Tlf: 23506847 - mellom 08-16 på hverdager)