Assosiere 2 HeatIt Z Dim 2

Hei, ny på forum og FH bruker.

Sliter med å få til assosiasjon mellom 2 HeatIt Z Dim 2 dimmer som er tiltenkt for en trapp.

Ser i andre diskusjoner at det nevnes at man skal holde inne knapper evt vekke den andre enheten .

Er det noen som kunne forklart meg hvordan det skal gjøres korrekt for disse dimmerene?

Mange takk😀

Hei!
Siden disse enhetene går på fast strøm skal det ikke være nødvendig å vekke de underveis.
Åpne appen → trykk innstillinger → enheter → finn dimmeren som ikke er koblet til lyset, altså den som kun skal brukes som “fjernkontroll” → forbindelse → skriv 3 i gruppenummer → velg dimmmeren som er koblet til lyset → lagre.

Hei Anders,

Sliter litt med å få til en optimal løsning, da det virker litt «ustabilt» når jeg prøver å få til assosiasjoner slik som beskrevet. Det fungerer fint litt så blir det flakking.

Elektriker har koblet på følgende måte med 2 HeatIt dimmere (Eneste illustrasjon jeg fant). Ser dette riktig ut?

Mvh
Andre

1 Like

Hei!
For the record: Jeg er ikke elektriker, så jeg skal være forsiktig med å uttale meg om koblinger.
Jeg tror jeg ville tatt kontakt med support (23506847) først, for å få fikset assosiasjonene. Når det kommer til flakkingen er jeg usikker på hva det kan skyldes, men det høres litt ut som elektrikermat.
Prøv support først :smiley: