Anbefaling av Z-Wave enheter for trådløs dimming

Hei,

Noen som kan anbefale produkter for trådløs dimming som fungerer godt med FH og assosiasjoner?

Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å benytte Fibaro Dimmer 2 for dimming av hver lyssone (2 soner i det aktuelle rommet), men er usikker på hva jeg skal velge for styring av disse. Alternativene jeg kikker på er en Fibaro Double Switch 2 med impulsbrytere (Elko) eller Heatit Z-Push. Vil helst kunne benytte assosiasjoner og ikke omveien med Flows, og det virker som at eksempelvis Namron ikke alltid fungerer med assosiasjoner. Noen som kan gå god for Fibaro eller Heatit, evnt. et godt alternativ til disse? For ordens skyld har jeg den gamle FH-huben og migrert over til 1.9.

Hei!
Det er flere som bruker Heatit Z-Push sammen med Fibaro Dimmer 2 (assosiert) :slight_smile:
Om du har mulighet så er jo en kablet bryter på Fibaro Dimmer 2 det beste :wink:

Ville hatt et kablet system med impulsbrytere hadde jeg vært deg, dette gir best driftssikkerhet hvis noe svikter :smiley:

Når man sier assosiert, siktes det da til en innstilling i thingsplex? Og hvorfor benyttes stort sett z-wave brytere til å styre zigbee saker?

Ditto, dersom man kan kable bør man kable, men ikke alle har lov og ikke alltid er det mulig. Men jeg er 100%enig

Assosiasjonar kan setjast opp via appen, du treng ikkje gå via Thingsplex.

Assosiasjonar kan berre nyttast mellom Z-Wave-einingar. Skal du bruke Z-Wave til å styre Zigbee (eller omvendt) må du bruke automasjonar i appen eller flowar i Thingsplex.

Takker og bukker! Så da er det en z-wave greie :slight_smile:

Assosiasjonar er berre for Z-Wave, ja. :slightly_smiling_face: