Lysbryter sluttet å virke etter installasjon av Fibaro Dimmer2 brikke

Hei. Har et rom hvor elektriker først satt inn en av/på brikke for å styre lys. Da virket det. Brikken ble så tatt ut (uten å tas ut av appen) og byttet til en Dimmerbrikke (Fibaro Dimmer 2). Når det var gjort sluttet plutselig bryteren å virke - alt lys sto på hele tiden, samt at lampene begynte å flimre svakt (dimbare lamper). Jeg fjernet den første brikken fra appen gjennom forced delete i etterkant og la inn den nye. Ny brikke kommer opp i appen, men uansett hva jeg gjør i appen påvirker det ikke lyset som alltid er på nå.

Tanker om hva som kan ha skjedd her?

Jeg har en følelse av at det er elektrikeren som må ha koblet noe feil, men ville høre her først om noen vet noe.

Takker :slight_smile:

Hei :slight_smile:
Ville nok forsøkt å kalibrere først. Fibaro dimmer 2 liker ikke så godt om den ikke har last eller ikke er kalibrert.
Kan gjøres med Z-Wave parameter på kanal 0 :slight_smile:

Parameter 13, size/length 1, value 1 eller 2 alt etter om du har bypass eller ikke :wink:

Prøvde det nå, både med 1 og 2 men det skjedde ikke noe som helst. Har etterpå prøvd å delete appen vanlig, og deretter force delete. Det fikk jeg til på tredje forsøk. Nå prøver jeg å koble opp igjen enheten og finner den men så stopper alt på step 2 “device found, setting up” hvor jeg heller ikke får trykket cancel.

Det hørtes litt rart ut. Kunne du ringt inn i morgen på 23 50 68 47 så skal vi få orden på sakene :slight_smile: . Beklager at dette ikke gikk smertefritt.