Får ikke fjernet assosiasjon til Fibaro Dimmer 2

Hei. La til en assosiasjon til en Fibaro Dimmer 2. Det fungerte, men dimmehastigheten på den assosierte pluggen harmonerer dårlig ift dimmehastigheten på Fibaro lyset. Når jeg nå prøver å fjerne assosiasjonen få jeg det ikke til. I Thinkplex går det heller ikke da ingen meny kan stilles på der…

Dimme hastighet på fibaro kan også justeres - parameter 8 om jeg husker riktig.

Du kan fjerne assosiasjon i Thingsplex.

Prøvd å slette, men vil ikke. Opplever det samme etter å ha assosiert noe til Namron Z-wave Z-push brytere også over lengre tid. Blir ikke kvitt assosiasjonene. Kan det være at kommandoen ikke sendes riktig fra Futurehome-hub’n?

Og er det en mulighet for å ikke sette direkte assosiasjoner, men via huben? Også ift dimmmingfunksjonen og ikke bare scener? Sliter med å legge til ytterligere assosiasjoner til Namron-bryterne. Kan jo være svakhet hos Namron akkurat det da.

Det var merkelig. Har du også sjekket at du har siste versjon av zwave adapteren?
Uansett så fjernes assosiasjonene ved en ekskludering.
Det er ikke mulig med assosiasjon via hub (får ikke dimming) - men scener som du nevner er jo mulig å sette opp.

Takk for rask tilbakemelding. Ja, måtte bare oppdatere Zegbee. Alt annet var oppdatert. Og samme problem oppstår etterpå også. Altså ingen andre som opplever samme problem ift at sletting av assosiasjoner da altså. Mulig Fibaro Dimmer 2-pillen og de to Namron-bryterne jeg har prøvd å slette assosiasjoner fra faktisk har “heng seg opp” da kanskje. Alltid litt kjipt å ekskludere mtp at lysene er satt opp ifm flere faste “timere”, scener, moduser og snarveier.

Jeg sliter med sletting av assosiasjoner i Thingsplex for øyeblikket. Sliter også å legge inn assosiasjoner, det skjer liksom ingenting.

Ser det er gammel post uten “løsning”…
Sliter med det samme selv, Namron dimmer.
Trenger og fjerne assisoiasjon med en død dimmer puck.

Fant du ut av dette?

Har ikke prøvd. Rart hvis det ikke er fikset, men er andre bugs som vedvarer flere år uten fiks, så ville ikke vært overrasket.

(Er allikevel ganske fornøyd med Futurehome totalt sett, bare så det er nevnt)

Virker ikke som sletting av assosiasjoner fungerer.

‘cmd.group.delete_members’ gjør ikke noe.