Assosiasjon virker ikke med Fibaro Dimmer 2

Får ikke lagt til assosiasjon til S2 på en Fibaro Dimmer2.
S2 gjør ingenting etter at assosiasjon er satt. Dimmer2 rapporterer heller ikke om noen medlemmer i gruppen. Er det noe jeg ikke har forstått her eller?

Er begge enheten innlært med samme sikkerhetsnivå (det er ikke mulig å mixe unsecure & secure)
prøv å sett opp assosiasjon på group: ch_0, det vil nok hjelpe på også :slight_smile:

Ja selvfølgelig ch_0 :grinning:

1 Like

Det fungerer å legge til, men den lar seg ikke slette igjen? :thinking:

hmm! Det er ikke noen kjente feil for å slette assosiasjoner :thinking: Jeg må nok undersøke litt mer; men om du trenger å få slettet assosiasjonen nå, så slettes assosiasjoner ved ekskludering av enheter.

Ja måtte eksludere og legg inn enheten på nytt for å få den fjernet :+1:

Jeg opplever også at assosiasjoner på Fibaro ikke fungerer å få fjernet. Kun testet en gang vel og merke uten hell, og stoppet med det.

Eg opplever det samme, med oppsett av assosiasjoner frå Fibaro Single Switch og Heatit Z-push button.

Jeg har Namron Z-Wave bryter (er vel i praksis samme som Heatit Z-push). Opplever samme med den.

Har laget en bug-rapport at assosiasjoner ikke er mulig å slette. Dette vil bli rettet i en oppdatering av z-wave adapteren.

2 Likes

Hei, vet du om dette er fikset nå. Sliter med å slette assosiasjoner via appen. Tenkte at om gruppa settes opp med nytt med enheter så slettes de enhentene som ikke er med, men de virker ikke slik?