Heatit Z-TRM2FX to justeringer

Hei har en del Heatit Z-TRM2FX som jeg styrer fra tibber.
I det siste har ikke dette fungert og jeg ser de på bad står på 30gr.
Kanal 1 og 3 er lagt i rommet mens de andre kanalene har eget rom.
Hvorfor får jeg opp 2 steder jeg kan justere temperatur og når jeg prøver å justere ned den høyeste temp så popper den bare automatisk opp igjen.
Se vedlagt bilder


Jeg har også 3 stk Z-Trm2FX som gikk helt av sporet nylig. Jeg gikk vekk fra Tibber for ca 2 år siden, og i den tiden har Futurehome kjørt noen enkle nattsenkinger på de. Men nå gikk jeg tilbake til Tibber i januar og aktiverte smart strømstyring (har slått av all automasjon i FH for ordens skyld).

Etter noen uker hadde ikke Tibber kontroll med termostatene lenger, styring og temperatur grafer var bare tull. Tok kontakt med Tibber, som henviste til FH, som henviste til at disse ikke støttet lenger og feilsøking må man stå for selv. :face_with_peeking_eye:

Men jeg kom godt på vei med å løse dette selv ved å Exclude alle termostatene og legge de inn på nytt. Da kom de tilbake igjen til Tibber, og smart styring ser ut til å fungere. Men det er fremdeles kluss med temperaturlesing: på den ene har jeg bare ekstern føler koblet til og da vises en riktig temperatur i Tibber. Men på de andre har jeg både ekstern og gulvføler. Jeg har krysset av for hovedføler i FH, men likevel viser Tibber en skikkelig tullegraf hvor den blander følerne. Som jeg igjen antar torpederer smartstyringen.

Jeg har fulgt FH sin bruksanvisning om plassering av kanalene og bare #1 og #2 ligger i rom. Kanal #5 er plassert i et tomt rom for effektmåling.

Kstromme jeg har kontaktet Tibber og de prøver å hjelpe meg, men er foreløpig ikke helt i mål. Men skal prøve tipset ditt med å exclude og include på ny.
Du sier at du har fulgt FH bruksanvisning vedr. kanalene 1 og 2 ligger i samme rom. Rener med du bruker rom sensor da? Fordi det er kanal 1 og 3 som skal ligge i samme rommet om du bruker gulvføler.
Har forstått det slik:
Ch0: Er selve enheten/ boksen (Ingen rom/ Ikke noe),
Ch1: Termostaten (I rom/ Termostat) NB. Ch1 må også stå på varme/heat,
Ch2: Rom termostat (Ingen rom/ Ikke noe),
Ch3: Gulvsensor (I rom/ Sensor), Om det er gulvsensor du bruker!
Ch4: Rele’ (Eget rom/ varmeapparat)

Jeg fikk nylig (forrige uke) beskjed om fra tibber om at det hadde vært noen problemer med integrasjon mot futurehome en stund, men at problemet var fikset - men for noen FH-hubber måtte drt fikses manuelt. Og så fiksa de det for min og nå funker det igjen.

Hei, hvordan “fikset” Tibber din Futurehome boks? Ga du de support tilgang? Eller fikset de noe på sin side?

Det vet jeg egentlig ikke. Jeg var bare i kontakt med tibber-support.

Ok, men du har også Heat-it TRM2Fx termostater?

Tror det er TRM3