Heimgard bevegelsessensor nr 2 får ikke registrert bevegelse

Hei, vet den ikke står på lista over støttede produkter, men kjøpte en Heimgard bevegelsessensor og satt den opp mot FH uten problemer. Fungerer helt som den skal. Kjøpte en til og fikk koblet den til, men for denne blir ikke bevegelser registrert, hverken i app eller thingsplex. Siste bevegelse registrert forblir tidspunktet den ble koblet opp. Har forsøkt å resette og koble opp på nytt. Synes dette var litt rart, så tenkte det var noe feil med produktet og fikk byttet den i en ny, men det samme fortsetter å skje. Noen som har opplevd noe liknende og vet hvordan dette kan fikses? Eller bør jeg legge inn en post under issues på canny?

Kan være den ikke er inkludert helt riktig? Ville heller forsøkt å fjerne, inkludere, fjerne, inkludere, fjerne, inkludere,… helt til det funker. Ville ikke gitt meg før jeg hadde forsøkt 10-15 ganger. Husk å ha enheten nær hub’n når du inkluderer. Kan være det gir mer stabil inkludering.

2 Likes

Takk for innspill Tarjei, forsøkte dette uten hell, men så ut til at systemet husket sensoren fra gang til gang, så tenkte kanskje det kunne være et minne issue. Restartet Smarthub 2 ved å ta strømmen og nå fungerer det. Så da er det vel snakk om en bug her tenker jeg. Har også lagt merke til at det er issues med minnet eller garbage collection når håndterer variabler i Thingsplex, så håper FH teamet tar tak i dette for en bedre brukeropplevelse og unødvendig kast av enheter som egentlig fungerer.