Registrerer for høyt strømforbruk

Smarthuben viser et ekstremt overforbruk av energi (se bilde). Noen kjent med problemet og eventuelle løsninger? :grin:

Jeg har hatt det med Namron panelovner. Er det det du har?

Ja har en Namron panelovn, så mistenker at feilen ligger der… men usikker på løsning. Å koble den til på nytt løser problemet for en liten periode

Stemmer. Det er faktisk en kommafeil. Det som registrert er 100 ganger forbruk. Ellers 1000 - husker ikke.

Det er dessverre ikke fiks, men det er kjent og de planlegger en fiks, men dato for det er ukjent.

Pga prisfordelen, jeg velge å overse det rare med disse ovner. Om du har han sensor, faktisk forbruk er fortsatt riktig. Min ser ut slik:

2 Likes

Det er implementering av Namron Ovnene ja. FH vet om det, har visst om det i over ett år (Kanskje det nå faktisk er to år), tror neppe de gidder å gjøre noe med det. Hadde mye dialog rundt dette, så de vet veldig godt om det.

Ja, Anders bekreftet nylig at den er på liste, men kanskje ikke i førstkommende implementering.

Det er lett å ignorere om man ikke er opptatt/avhengig av statistikkene.

Hva hjelper det å ha det på en liste? FH er mye mer opptatt av å utvikle nytt, som f.eks en elbil lader, fremfor å fikse det som faktisk allerede ikke virker.

Edit: Må ikke misforstå, en liste er helt greit, men ærlig talt, det ble ført på listen for utrolig lenge siden å skulle bli tatt tak i. Det skjer INGENTING, uansett om det er Anders, Espen, eller telefon Support som sier det. Og Canny er en vits.

2 Likes

Ja, jeg holder ikke pusten eller.

Jeg forstår det du sier og er enig i frustrasjonen. Jeg ville ha elsket om det ansatt et par stykker ekstra bare for å jobbet på det vi er sikkert enig er mangler. Men de må betales for om ikke det skal være crowd-sourced ala Home assistent og Homey. Ellers må de ta betalt for ting ellers selge nye produkter for å dekke kostnadene. Som du sikkert vet det er en vanskelig balansegang.

Personlig har jeg funnet jeg kan ignorere mange av feilene. Mye er ikke viktig for meg, som strømforbruk på dette nivå. Jeg velger produkter som fungere for mitt behøv, og er rimelig fornøyd. Heller det enn økte kostnader.

1 Like

Sèr den, jeg også unnskyldte denne snile-fremgangen tidligere, men ble i grunn drittlei av lovnader som ble “brutt” og unnskyldninger hvor de skylder på leverandør av utstyr og “omprioriteringer”. Det gikk rett i dass når Connecte kom på banen. Personlig, så kastet jeg den ut av hoved-huset og jeg er over på smarthusløsning som fungerer. Har fortsatt FH i drift i en bygning, for å regulere en enslig varmtvannsbereder.

1 Like

Jeg trodde du hadde mye utstyr i FH siden du er så aktiv i forumet. Vi er sikkert så kul du klarer ikke å unngå henge med oss? :wink: :rofl:

3 Likes

Ja, hadde veldig mye utstyr i FH, men måtte finne på noe annet når det ikke ble utbedret avvik. Men du har jo ett poeng, spesielt du er så kul at jeg klarer ikke slippe taket :smiley: Helt ærlig, så har jeg fortsatt litt tro på FH, men pr. i dag er det ræva system og noen utviklere som har fokus på vekst, istedenfor å beholde kundemassen.

Siden det er så lite utvkling i plattformen, så er min kunnskap om automasjoner, like relevant desverre. Og jeg liker jo å hjelpe :slight_smile:

2 Likes