Hjelp med å sette opp en Flow?

Da burde den jo virke.
Du kan sette opp noen Pushvarsel actions i de flowene som tuller, så kan du få et innspill på om de kjører eller ikke.

Nå får ikke jeg til å sette opp pushvarsel.

Men kildekoden på virtuell bryter du sendte meg, der lages det ikke mye flow. Skal jeg slette alt annet som ligger der fra før når jeg kopierer inn? Er noen ID numre i toppen som jeg er usikker på om er unike for min HUB?

Du kan enten erstatte kildekoden på en eksisterende flow, eller så kan du bruke importknappen og lome inn hele koden der

Sånn ser det ut når jeg har limt inn hele kildekoden din…

Det var rart.

Du kan jo prøve å opprette en flow, gå til source kode, lime inn alt utenom de linjene du har øverst hvor det står flow id, men da må du bytte tilsvarende i de virtuelle bryterne, inne i flowen

Hmm, ok

Er IF noder avhengig av hva man setter triggeren til? Hvis triggeren settes til float, må da IF noden ha en input variabel som er float, mens en bool trigger på ha en IF bool som er true/false?

Ja det stemmer

Kanskje derfor luxmåler og setpunktene mine blir litt kræsj.
Jeg har satt trigger til float, mens IF er satt til intendent number… Så hvordan burde det settes opp for å bli riktig? Trigger float eller bool? Hvis bool, skal IF noden da ha bool (true) AND INT under 75?

Jeg har det slik

Mother f**k!! Nå har jeg satt opp flow akkurat slik du har. Allikevel så gønner ikke lysa på. Kan det være fordi jeg satte flowen på nå? Sensorene har satt parameter til 50 lux threshold, så den vil ikke melde før endring på det. Men tidsintervall er på 5 minutter, da skal den såvidt jeg har skjønt melde uansett endring eller ei. Her er det 2 lux nå så burde strengt tatt komme på.

Da skal den jo slå inn hvis en av kriteriene for rapport stemmer.
Ta å følg med i message stream, om og når den rapporterer.
Hvis rapport kommer og ingen flow reagerer så er jeg tom for ord

Nå kom det, fjernet IF HOME string, den gikk visst ikke hjem :rofl:
Nå skal jeg prøve å lage nye variable så sensorene blir inaktive etterhvert :wink: Litt bustete her

Men interessent om jeg kan finne ut av hvordan jeg kan få kjørt en dimmenode i loop til lysa er helt av

Bra👍

Når det gjelder neddimming over tid, så tror jeg (om ingen andre har en idé) at du må sette stegvis fast neddimming over et gitt antall steg med fast delay imellom hver

Tenkte at input skal være det lyset eventuelt står på, men hvordan lager jeg noder som dimmer 10% om gangen? Eller er ikke det mulig?

Syns dette var litt drøyt for ett lys :wink:

Kommer jo an på hvor mange step du må ha.

For å hente aktuel verdi trenger du en trigger som henter evt.lvl.report
Så må denne gå inn i en variabel, som da setter dimmerverdi.

Så må du bruke den i en transformnode som kalkulerer dimmervariabel, sender deg et eksempel straks

:thinking:
Igår satte jeg ny flow med lux måler. Da virket den selvfølgelig, men blir satt inaktiv kl 22.30. Noe der et sted gjør at den ikke vil trigge igjen. Sikkert at det er helt riktig å bruke sensoren som trigger?

Hva er det som setter den inaktiv?
Blir den satt aktiv igjen?

Jeg har i allefall to multisensorer (øyer) som brukes som triggere på lux verdi. Fungerer perfekt.
Har også 6stk som brukes med bevegelse som trigger.

Det som kan være tricky er å finne en lux-verdi som er akkurat passe

Jeg har en flow som skrur av lysene i stua på kvelden og naturlig nok bør ikke lux sensoren trigge flowen med å skru på lys igjen.