Hva er vitsen med Canny?

Hva er egentlig nytteverdien å vitsen med Canny? Slack har jeg og lest noe om, men jeg får holde med til topic.

Fint at man kan legge inn ønsker om funksjonalitet, og Futurehome kan signalisere hva veien er videre for Futurehome, men er ikke dette allerede ett velfungerende forum? Kan vel legge inn alle ønsker å annet vissvass her? Enda en portal og holde rede for, det virker bare problematisk.

1 Like

Spiller vel egentlig ingen rolle hvor feil og ønsker legges inn, da det uansett ikke blir tatt tak i? :sweat_smile:

1 Like

Ønsker er ett spann som aldri blir fult, det drøsser f.eks inn med ønsker om integrasjon mot forskjellige VP leverandører, det er ingen kvikk fiks, så da er alternativet allerede integrert (som passer med det meste). Passer ikke min VP, men det er ikke Futurehome sin feil.

Angående feil, så har jeg ett konkret eksempel, Apex 16a On/Off, fungerer nå smertefritt i Futurehome (Jeg har hatt den en stund med feil, men fungerer nå med ny inkludering). Denne fikk mye pepper, men “fiksen” er nå åpenbart på plass.

Mye på Canny passer og best på forum, da miljøet rundt kan rette opp i brukerfeilen.

Ønsker er en ting, og der skjønner jeg godt at de ikke har kapasitet til å oppfylle alt som kommer inn.

Feil/mangler som er meldt inn for 1-2 år siden, som vi må drive å stemme opp uten at det skjer noe, er bare trist og skuffende

1 Like

Det kunne vært løst med bruk av forumet mener jeg, uoversiktlig med en portal med ny innlogging.

Apex pluggen er meldt inn flere ganger via canny for utbedring, som nå er i orden, men Futurehome har ikke respondert, bare fikset.

Hadde problemene blitt lagt inn i forum først som sist, så kunne samfunnet konkludert med feilrettingen.

Igjen, jeg forstår ikke vitsen med Canny :thinking:

Apex fungerer seier du. Betyr det også effekt / forbruksmåling?

Øyeblikkseffekt og strømmåling fungerer ja.

Hos meg funker det fortsatt ikke. Jeg får en verdi for strøm men ikke effekt.


Det var merkelig. Ser ut som din er inkludert på en annen måte, siden du har temperaturmåling. Har du eksludert Pluggen og inkludert den på nytt?

Det var løsningen. Etter å inkludere pluggen på nytt viser den effekt, takk👍

Og back to topic: på canny står det fortsatt som “under review” og ingen kommentarer at det ble fikset i mellomtiden.

Jeg ville ikke fått det med meg uten denne tråden her i forumet. Så jeg håper at canny blir bedre oppdatert i framtiden, ellers er det helt uten verdi, i hvertfall for oss brukerne.

1 Like