Nå har jeg prøvd å bygge på en flow basert på @espen sin barnerom lys/bevegelse flow med inspirasjon fra hva andre har gjort.
Det er på badet, og det var to ting jeg var ikke fornøyd med. 1 - på sen natt (3-4 tiden) om jeg skulle bruke toalettet, lysene var får sterk, samtidig fruene ville ha det sterkere i morgentimene. 2 - om jeg ville ha det lysere eller dimmere manuelt, gikk det tilbake så snart jeg beveget meg.
Nå er det 3 triggere i to flow(er). To flow var nødvendig siden flow 1 kan ikke kjøres parallel med andre, og flow 2 kan ikke restartes (det feilet når jeg prøvde med et flow):
Flow 1:
1 - vanlig ved bevegelse
Flow 2:
2 - manuel forandring av lysnivå under 10% og over 90% vil sette en override variabel
3 - manuel av på lys og nullstiller override variabel.
Flow 1 er som før, men sjekker for override variabelen før den setter i gang med bevegelses del av flowen. Etter 5 minutter av ingen bevegelse, den nulstiller override variablen.
Det virker som den er stabil, men jeg har merket at om jeg skrur av lyset manuelt, det tar opp til cirka et minut for hue bevegelsessensor å gjensetter seg og vil skru på lysene automatisk igjen.