Hvordan bli kvitt en ukjent enhet - zw_0_1_1

Oppdaget at jeg hadde fått et par nye enheter zw_0_0_0 og zw_0_1_1. Den første klare jeg å slette, men den andre er umulig. Samtidig sliter jeg med å inkludere en Fibaro Dimmer 2 - dem kommer bare opp som - nettopp zw_0_0_0. Tips ?
Vet ikke om disse forholdene er knyttet til hverandre, men oppdaget zw_0… etter at jeg ekskluderte dimmeren (gikk greit) og så forsøkte å legge den til igjen (går fortsatt ikke greit).

zw_0_1_1 er sjølve smarthuben. :blush:

Einingar som kjem inn som zw_0_0_0 har ikkje blitt inkludera korrekt. Då er det berre å slette/ekskludere og prøve på nytt til det går.

1 Like

Hei, takk for det ! Gjerne noe jeg skulle ha lest et sted … vet du hvor FH har skrevet noe om det ?
Men det er jo rart / lite brukervennlig at zw_0_1_1 dukker opp som en egen enhet på lista over enheter… Den burde ha vært skjult, i det minste…
Når det gjelder dimmeren har jeg prøvd 5-6 ganger, så jeg begynner å bli lei…

Eg trur ikkje det med zw_0_1_1 står nokon plass i den vanlege dokumentasjonen. Her er eit skjermbilete av korleis du kan fjerne den via Thingsplex, men den kan dukke opp att seinare likevel:

5-6 forsøk er diverre ikkje uvanleg. Eg har nok vore oppi 20-30 forsøk på enkelte einingar…

Viss du har ein lang nettverkskabel så kan du prøve å flytte smarthuben heilt inntil den tingen du prøvar å inkludere. Det kan hjelpe i mange høve.

OK, skal prøve det, takk !

1 Like

Ekskluderte et par ganger i TP etter hverandre og da ble enhet 0 plutselig fjernet - men bare fra appen. Forsøkte så å inkludere dimmeren i TP, men da kom den feil inn, ekskluderte deretter igjen i TP, og etter det et nytt forsøk via appen - voila ! Virker som et lotteri dette, men nå er i alle fall dimmeren igjen inne i varmen… :slight_smile:

1 Like